Pepco Group podtrzymuje prognozy; liczy na kontynuację pozytywnych trendów w LFL (wywiad)

Pepco Group podtrzymuje założenia dot. wyników sieci Pepco na rok obrotowy 2025. Liczy, że pozytywny trend w sprzedaży LFL będzie kontynuowany - poinformował PAP Biznes prezes Stephan Borchert. Po sprzedaży Poundland grupa skupia się teraz na przyspieszeniu transformacji Pepco.

51990552.StephanBorchert_CEO.jpg

"Podtrzymujemy nasze oczekiwanie wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży i EBITDA w sieci Pepco. Nasza sytuacja przed czwartym kwartałem jest dobra" - powiedział PAP Biznes prezes Stephan Borchert.

Pepco Group miało w III kw. roku obrotowego 2024/25 1.424 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 2,7 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Po wyłączeniu sieci Poundland, którą sprzedano 12 czerwca, sprzedaż grupy wzrosła o 7,7 proc. do 1.078 mln euro.

Narastająco, po trzech kwartałach, sprzedaż grupy (Pepco i Dealz Poland) wyniosła 3.431 mln euro, czyli jest wyższa o 8,7 proc.

Przychody grupy w ujęciu LFL za III kwartał wzrosły o 2,6 proc. dla "nowej grupy Pepco" (Pepco i Dealz Poland), a narastająco wzrosły o 2,4 proc.

Sieć Pepco odnotowała w III kw. wzrost przychodów LFL o 2,4 proc. Wynik na sprzedaży LFL Pepco w III kwartale z wyłączeniem FMCG wzrósł o 4,8 proc. Sprzedaż LFL Dealz wzrosła w III kw. o 5,8 proc.

Jak podano, marża brutto "nowej Grupy Pepco" (Pepco i Dealz Poland) w III kw. poprawiła się o 180 punktów bazowych rok do roku.

"Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia strategiczne. To trzeci kwartał wzrostów sprzedaży LFL. Widzimy też pozytywne momentum po sprzedaży Poundland" - powiedział prezes.

"Od początku uważałem, że sprzedaż Poundland jest uzasadniona i wpłynie pozytywnie na wyniki grupy. Chcieliśmy stworzyć prostszą strukturę i skupić się na potencjale Pepco" - dodał.

12 czerwca 2025 r. grupa ogłosiła, że zakończyła proces sprzedaży Poundland firmie Gordon Brothers, w ramach strategicznego upraszczania struktury i zwiększania wartości dla akcjonariuszy. Jak podano, wyłączenie Poundland pozytywnie wpływa na wzrost przychodów oraz przyczynia się do osiągania wyższej rentowności i marż, a także do silniejszej generacji gotówki.

"Sprzedaż ok. 1 mld euro w Pepco i poprawa marży brutto pokazują, że nasze wysiłki zaczynają przynosić efekty. Po wyłączeniu FMCG, sprzedaż LFL w sieci Pepco jest wyższa, co potwierdza naszą strategię wyłączenia tej działalności. Pracowaliśmy nad poprawą dostępności towarów, nad asortymentem. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych rezultatów naszego programu transformacji Pepco, co jest widoczne w wolumenach sprzedaży. Mamy nadzieję, że te pozytywne trendy będą kontynuowane" - powiedział Borchert.

"Nie możemy podać oczekiwań dotyczących sprzedaży LFL, ale naszą ambicją jest wzrost LFL. Pracujemy mocno nad poprawą dynamik i liczymy, że pozytywny trend będzie kontynuowany" - dodał.

Jak poinformował, grupa koncentruje się teraz na przyspieszeniu transformacji Pepco, na dalszym rozwoju sieci w Europie, na wzmocnieniu łańcucha dostaw.

W III kwartale liczba netto otwarć nowych sklepów Pepco i Dealz wyniosła 45.

Na koniec czerwca sieć "nowej grupy", bez Poundland, liczyła 4.276 sklepów.

"Podtrzymujemy plan otwarć 250 sklepów w tym roku. Podtrzymujemy też plan otwarć w przyszłym roku" - powiedział prezes grupy.

"Jeśli chodzi o nakłady inwestycyjne, to utrzymujemy wysoką dyscyplinę przy wydatkowaniu środków" - dodał.

Spółka podała, że rozpoczyna realizację programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro. Program ma potrwać do 10 września 2025 r. Najwyższa cena, wyłączając koszty, jaką spółka może zapłacić za każdą skupioną akcję to wartość do 110 proc. ceny rynkowej akcji.

"Naszym priorytetem jest dalszy wzrost, ale zdecydowaliśmy, że nadwyżkę środków chcemy przekazać akcjonariuszom. Po wypłacie dywidendy teraz zdecydowaliśmy o skupie akcji własnych" - powiedział Stephan Borchert.

"Rozpoczynamy program buybacku do 50 mln euro. To odzwierciedla naszą wiarę w potencjał wynikowy grupy, w generację gotówki i naszą opinię, że akcje Pepco Group są niedowartościowane, biorąc pod uwagę przyszłe perspektywy" - dodał prezes.

Pepco Group to sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, właściciel marek Pepco i Dealz w Europie.

Anna Pełka (PAP Biznes)

pel/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5535 0,18%
1 EUR 4,2464 0,15%
1 GBP 4,9265 0,07%
100 JPY 2,4739 0,25%
1 USD 3,6209 0,03%