Profil:
Zabka Group SA (Żabka)Poczta Polska podpisała umowę z Żabka Polska w zakresie obsługi paczek
Poczta Polska podpisała nową umowę z Żabka Polska, która zakłada bezpośrednie partnerstwo biznesowe - podała Poczta Polska w komunikacie. Spółki przeprowadziły integrację technologiczną, która ułatwi obsługę klientów odbierających i nadających paczki w sklepach tej sieci handlowej.
Wskazano, że podobne rozwiązania będą w przyszłości wprowadzane we współpracy z innymi partnerami.
"Żabka jest pierwszym podmiotem, z którym Poczta zintegrowała się technologicznie. Taka współpraca w zakresie obsługi przesyłek - bez udziału podmiotów pośredniczących – docelowo ma stać się standardem obowiązującym we współpracy również z innymi partnerami. Prace wykonane wspólnie z firmą Żabka Polska z pewnością ułatwią wdrożenie podobnych rozwiązań z innymi partnerami, w sieciach handlowych, których klienci mogą odbierać i nadawać paczki dostarczane przez Pocztę Polską" - napisano w komunikacie.
Podano, że w nowym modelu współpracy systemy operacyjne Poczty Polskiej i Żabki będą komunikować się bezpośrednio. Przejście z trójstronnego modelu współpracy na dwustronny (bezpośredni) nie wpłynie na doświadczenie klienta. Wszystkie dotychczasowe procesy związane z nadawaniem i odbieraniem przesyłek będą realizowane w taki sam sposób jak dotychczas.
"Obecnie spośród wszystkich punktów partnerskich, klienci Poczty Polskiej najchętniej wybierają sklepy sieci Żabka. Według stanu na luty br. to ponad 11 tys. sklepów – w centrach miast, galeriach handlowych oraz w mniejszych miejscowościach" - napisano. (PAP Biznes)
alk/ ana/