Polenergia chce mieć do końca '24 ok. 100 stacji szybkiego ładowania w Warszawie

Polenergia eMobility chce mieć, do końca 2024 roku, około 100 stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w warszawie - poinformował Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergia. Grupa jest w przededniu tworzenia nowej strategii.

"Do końca roku chcemy, żeby takich stacji (stacji szybkiego ładowania - PAP Biznes) było około 100, to jest nasz aktualny plan na 2024 rok, czyli około 100 stacji uruchomionych” - powiedział PAP Biznes Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergia, podczas oficjalnego otwarcia zielonej strefy elektromobilności w Warszawie.

We wtorek Polenergia eMobility uruchomiła nowy hub szybkich stacji ładowania w Warszawie, przy CH Blue City.

"Łącznie na dziś, uruchamiając te osiem punktów ładowania, pewnie przekroczyliśmy już 50, i kolejne 50 musimy do końca roku uruchomić" - dodał.

Maciołek wskazał, że Polenergia jest w przededniu tworzenia nowej strategii dla grupy.

"W tej strategii będziemy określali nasz +apetyt+ na to, w jakich segmentach biznesu chcemy się rozwijać i jakie będziemy mieli plany inwestycyjne" - powiedział.

Jak podano, nowa inwestycja jest odpowiedzią na dynamicznie rosnącą liczbę samochodów elektrycznych.

"120 tys. samochodów, które korzystają z ładowania prądem (...) to ostatni wynik na liczniku elektromobilności. To ponad czterdzieści kilka procent więcej niż rok temu. Tak, że elektromobilność w Polsce się rozwija i my razem z nią budujemy kolejne stacje ładowania, jak ten hub tutaj, tak jak nasz hub na Białołęce, czy kolejne huby, które otwieramy wzdłuż autostrady A2” - powiedział Piotr Maciołek.

Wskazano, że hub składa się ze stacji ładowania prądem stałym (DC) i zmiennym (AC) o łącznej mocy prawie 1 MW. Stacje zostały dostarczone przez spółkę Siemens i mają indywidualną moc do 300 kW.

Podczas wydarzenia Mariusz Kondraciuk, dyrektor branży Smart Infrastructure, poinformował, że Siemens przeprowadził testy na poziomie 1 MW.

"Siemens pracuje i przeszedł już testy takich ładowarek, które podają energię z mocą 1 MW" - powiedział Kondraciuk.

Poinformował, że w szczególności przy autostradach będą powstawały huby o mocy 400 kW, a w przyszłości, jeżeli będą odpowiednie przetestowane rozwiązania, bedą powstawały stacje jeszcze wyższe mocowo.

"To w kontekście przede wszystkim ładowania samochodów ciężkich, dużych, ciężarowych" - dodał.

Piotr Maciołek z Polenergii wskazał, że są dwa kluczowe miejsca, gdzie kierowcy muszą ładować samochody.

"Wzdłuż głównych tras przelotowych w Polsce, tzw. ładowanie na trasie - to są MOP-y przy autostradach czy restauracje. (...) Drugie miejsce, które jest naturalne, żeby podłączyć samochód, to jest sklep lub centrum handlowe, miejsce gdzie ktoś spędza godzinę, dwie. (...) To są oczywiste dla nas kierunki wyboru lokalizacji” - powiedział Maciołek.

"Z czasem będą się też pojawiały takie lokalizacje, i u nas też się zdarzają, gdzie jest budowana tzw. wolna ładowarka. Na osiedlu mieszkaniowym, albo np. pod biurowcem. Tam, gdzie samochód pozostawiony jest na wiele godzin, można budować stacje AC, które potrzebują sześć, osiem, czasem nawet więcej godzin, żeby naładować samochód” - dodał.

W Warszawie Polenergia posiada 22 stacje ładowania o łącznej mocy ponad 2 MW.

Siemens Polska wchodzi w skład grupy kapitałowej Siemens AG. Zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych technologii. Jest promotorem transformacji cyfrowej w przemyśle i infrastrukturze. (PAP Biznes)

gaw/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana