Polsko-amerykański SalesPatriot pozyskał 5 mln USD i otwiera centrum R&D w Warszawie

Polsko-amerykański startup SalesPatriot pozyskał 5 mln USD w rundzie seed, której przewodził fundusz CRV, przy udziale m.in. Y Combinator oraz aniołów biznesu, w tym Paula Grahama, Richa Minera i Matiego Staniszewskiego. Wraz z rundą seed spółka otworzyła w Warszawie centrum R&D – SalesPatriot House.


Jak podała spółka w komunikacie prasowym, założony w 2024 roku przez inżynierów Nelsona Raya, Benjamina Rhodesa-Kropfa i Macieja Szymczyka, SalesPatriot tworzy platformę, która automatyzuje procesy zakupowe w sektorze obronnym i lotniczym.

Z rozwiązania korzystają zespoły obsługujące zamówienia Pentagonu o łącznej wartości przekraczającej 200 mln dolarów rocznie.

Wśród klientów znajdują się m.in. Jamaica Bearings Group, AllClear Aerospace i STATZ Corporation.

SalesPatriot pozyskał dotychczas od inwestorów łącznie 6,3 mln dolarów – w tym 5 mln dolarów w najnowszej rundzie seed. Przewodził jej amerykański fundusz CRV, a wśród inwestorów znaleźli się także Pear VC, Y Combinator, SV Angel, Liquid2, Uncorrelated Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Paul Graham, Rich Miner, Mark Pincus, Steve Blank, Bartek Pucek i Mati Staniszewski.

Wraz z rundą seed firma otworzyła w Warszawie SalesPatriot House – centrum rozwoju technologii i miejsce, w którym zespół buduje zaplecze dla ekspansji międzynarodowej.

"Polska jest pełna świetnych inżynierów, którzy chcą pracować nad projektami o realnym wpływie na świat. W SalesPatriot House dajemy im możliwość tworzenia technologii o znaczeniu strategicznym, wspólnie z zespołem z USA. To dopiero początek. Planujemy znacząco rozbudować zespół w Polsce i uczynić go jednym z filarów globalnego rozwoju firmy" - powiedział Maciej Szymczyk, współzałożyciel SalesPatriot.

W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy firma zamierza umocnić pozycję w sektorze obronnym, rozszerzyć działalność na rynek lotnictwa cywilnego oraz rozpocząć ekspansję w Europie i Azji.

W dłuższej perspektywie spółka chce stać się kluczową infrastrukturą dla strategicznych łańcuchów dostaw – od obronności po energetykę.

"Naszą wizją jest stworzenie domyślnego systemu obsługującego zakupy w sektorze obronnym, a w przyszłości także w innych branżach strategicznych. Współczesne wojny wygrywa się logistyką i efektywnością łańcuchów dostaw, nie tylko nową technologią. Budujemy infrastrukturę, która ma zapewnić Zachodowi gotowość" – powiedział Nelson Ray, CEO SalesPatriot. (PAP Biznes)

pr/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5722 0,01%
1 EUR 4,2311 -0,13%
1 GBP 4,8176 -0,70%
100 JPY 2,3874 0,37%
1 USD 3,6284 -0,30%