Polsko-amerykański SalesPatriot pozyskał 5 mln USD i otwiera centrum R&D w Warszawie
Polsko-amerykański startup SalesPatriot pozyskał 5 mln USD w rundzie seed, której przewodził fundusz CRV, przy udziale m.in. Y Combinator oraz aniołów biznesu, w tym Paula Grahama, Richa Minera i Matiego Staniszewskiego. Wraz z rundą seed spółka otworzyła w Warszawie centrum R&D – SalesPatriot House.
Jak podała spółka w komunikacie prasowym, założony w 2024 roku przez inżynierów Nelsona Raya, Benjamina Rhodesa-Kropfa i Macieja Szymczyka, SalesPatriot tworzy platformę, która automatyzuje procesy zakupowe w sektorze obronnym i lotniczym.
Z rozwiązania korzystają zespoły obsługujące zamówienia Pentagonu o łącznej wartości przekraczającej 200 mln dolarów rocznie.
Wśród klientów znajdują się m.in. Jamaica Bearings Group, AllClear Aerospace i STATZ Corporation.
SalesPatriot pozyskał dotychczas od inwestorów łącznie 6,3 mln dolarów – w tym 5 mln dolarów w najnowszej rundzie seed. Przewodził jej amerykański fundusz CRV, a wśród inwestorów znaleźli się także Pear VC, Y Combinator, SV Angel, Liquid2, Uncorrelated Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Paul Graham, Rich Miner, Mark Pincus, Steve Blank, Bartek Pucek i Mati Staniszewski.
Wraz z rundą seed firma otworzyła w Warszawie SalesPatriot House – centrum rozwoju technologii i miejsce, w którym zespół buduje zaplecze dla ekspansji międzynarodowej.
"Polska jest pełna świetnych inżynierów, którzy chcą pracować nad projektami o realnym wpływie na świat. W SalesPatriot House dajemy im możliwość tworzenia technologii o znaczeniu strategicznym, wspólnie z zespołem z USA. To dopiero początek. Planujemy znacząco rozbudować zespół w Polsce i uczynić go jednym z filarów globalnego rozwoju firmy" - powiedział Maciej Szymczyk, współzałożyciel SalesPatriot.
W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy firma zamierza umocnić pozycję w sektorze obronnym, rozszerzyć działalność na rynek lotnictwa cywilnego oraz rozpocząć ekspansję w Europie i Azji.
W dłuższej perspektywie spółka chce stać się kluczową infrastrukturą dla strategicznych łańcuchów dostaw – od obronności po energetykę.
"Naszą wizją jest stworzenie domyślnego systemu obsługującego zakupy w sektorze obronnym, a w przyszłości także w innych branżach strategicznych. Współczesne wojny wygrywa się logistyką i efektywnością łańcuchów dostaw, nie tylko nową technologią. Budujemy infrastrukturę, która ma zapewnić Zachodowi gotowość" – powiedział Nelson Ray, CEO SalesPatriot. (PAP Biznes)
pr/