PragmaGo nie planuje obecnie kolejnych przejęć na polskim rynku - wiceprezes

PragmaGo nie planuje aktualnie kolejnych przejęć, bo nie widzi atrakcyjnych podmiotów do akwizycji na krajowym rynku - poinformował PAP Biznes wiceprezes spółki Jacek Obrocki.


"Na ten moment nie widzimy kolejnych ciekawych celów akwizycyjnych na rynku polskim, ale jeśli się taki pojawi, na pewno go przeanalizujemy. Obecnie koncentrujemy się na projekcie ekspansji zagranicznej. Początkowo bierzemy pod uwagę przede wszystkim przejęcia organiczne" - powiedział PAP Biznes wiceprezes PragmaGo, Jacek Obrocki.

"Skupiamy się na spółkach z Europy Środkowo-Wschodniej, z wypracowaną grupą klientów i ofertą produktów dostosowaną do potrzeb lokalnego rynku" - dodał.

We wrześniu 2022 roku PragmaGO przejęła zorganizowaną część Fandla Faktoring.

"W zakresie spółki Fandla Faktoring przejęliśmy zorganizowaną część przedsiębiorstwa w tym m.in. bazę kilkuset klientów faktoringowych oraz zespół sprzedawców, którzy obecnie tworzą warszawski oddział PragmaGO" - powiedział.

Wiceprezes Obrocki poinformował, że spółka proceduje w KNF kolejny prospekt emisyjny.

"Na rynku Catalyst jesteśmy obecni od 2011 roku, mamy więc już bardzo duże doświadczenie w finansowaniu działalności poprzez obligacje. Ostatnie trzy emisje serii B2, B3, B4 zakończyły się sukcesem i wysoką redukcją zapisów odpowiednio - 66 proc., 48 proc., 54 proc. Co istotne, w serii B2 i B3 zapisy złożyło ok. 1000 inwestorów (...). Do 15 lipca mamy otwarty III Publiczny Program Emisji Obligacji, w ramach którego możemy pozyskać do 150 mln zł. Aktualnie procedujemy w KNF kolejny prospekt emisyjny, aby zachować ciągłość w zakresie publicznych emisji obligacji korporacyjnych" - powiedział.

Wartość emisji obligacji serii B2 to 20 mln zł, B3 to 25 mln zł, a B4 to 20 mln zł - wszystkie trzy w cenie emisyjnej 100 zł.

OTOCZENIE MAKROEKONOMICZNE NIE SPRZYJA MNIEJSZYM FINTECHOM, DYWERSYFIKACJA ŚWIADCZONYCH USŁUG KOŁEM RATUNKOWYM

Zdaniem Obrockiego otoczenie makroekonomiczne nie jest łatwe i rozwój poszczególnych fintechów jest mocno uzależniony od ich modelu biznesowego i oferty.

"Wiele fintechów jest wyspecjalizowanych w konkretnych, pojedynczych usługach, niejako uzależniając się od trendów rynkowych" - powiedział.

W jego ocenie, czynnikiem łagodzącym m.in wysoką inflację w przedsiębiorstwach fintech jest dywersyfikacja oferty.

"Realizujemy zarówno finansowanie, w tym faktoring i pożyczki online, skierowane bezpośrednio do przedsiębiorców, jak i (...) produkty embedded finance. To segment usług, z którymi docieramy do setek tysięcy przedsiębiorców dzięki współpracy partnerskiej (np. z właścicielami platform marketplace)" - dodał Obrocki. (PAP Biznes)

mcb/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5982 -0,23%
1 EUR 4,2823 0,03%
1 GBP 4,9983 0,07%
100 JPY 2,6452 -0,23%
1 USD 3,7661 -0,04%

Powiązane