Profil:
Jeronimo Martins SGPS SAPrezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska karę blisko 105 mln zł (aktl.)
Prezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska karę blisko 105 mln zł - podał UOKiK w komunikacie. Zdaniem UOKiK sieć sklepów Biedronka wprowadzała klientów w błąd podczas akcji promocyjnych „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Sieć zapowiedziała zaskarżenie decyzji do sądu.
#Dochodzi komentarz Jeronimo Martins#
"W sklepach Biedronka na początku ubiegłego roku odbyły się jednodniowe akcje promocyjne +Specjalna Środa+ i +Walentynkowa Środa+. Klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać +Zwrot 100 proc. na voucher+. Okazało się jednak, że warunki wykorzystania vouchera były bardziej skomplikowane niż przedstawiały to reklamy w radiu, aplikacji mobilnej, profilu Biedronki na Facebooku czy sklepach sieci. Konsumenci nie mogli wykorzystać go przy następnych zakupach na dowolny asortyment tak jak sugerowało hasło reklamowe" - napisał UOKiK w komunikacie.
Jak wskazał Urząd, konsumenci nie mieli swobody w dysponowaniu środkami z vouchera. Przy jego wykorzystaniu obowiązywały konkretne reguły i ograniczenia, o których klienci Biedronki najczęściej dowiadywali się dopiero odbierając voucher wraz z paragonem za zakupy.
"W większości przypadków produkty promocyjne nie były powiązane z tymi, na które otrzymywało się voucher. Przykładowo, za zakup parówek przysługiwał voucher na owoce i warzywa, za kupno czekolady – na kosmetyki, za kupno mięsa – na napoje czy słodycze. Przy tym, aby go wykorzystać, trzeba było zrobić kolejne zakupy ze wskazanej przez przedsiębiorcę kategorii i wydać na nie określoną sumę" - napisano w komunikacie.
Decyzja nie jest prawomocna, spółka możne złożyć odwołanie do sądu.
"Opierając się na faktach, będziemy bronić naszego stanowiska i zaskarżymy decyzję prezesa UOKiK do sądu. Ubolewamy, że w trakcie badania tej sprawy Urząd nie zgodził się z siecią, która nieustannie stwarza polskim klientom możliwości oszczędzania. Jednocześnie zapewniamy, że Biedronka będzie nadal oferować swoim klientom najbardziej konkurencyjną ofertę na polskim rynku" - napisała sieć w komentarzu przesłanym PAP Biznes. (PAP Biznes)
pel/ tom/ osz/