Profil:
QuarticOn SAQuarticon chce dostarczać usługi oparte na AI dla branży e-commerce
Quarticon aktualizuje strategię i chce dostarczać usługi oparte na AI dla branży e-commerce, w szczególności sektora modowego - podał Quarticon w komunikacie.
Jak podano, w I kwartale 2024 roku spółka rozpoczęła transformację organizacji do nowego modelu biznesowego, opartego na nowej filozofii sprzedaży i całkowicie nowych produktach. Zmiany w spółce dotyczą wszystkich jej obszarów: zaczynając od kosztów, poprzez zmiany personalne, nowy model sprzedażowy, a także zmianę brandu i docelowo nazwy spółki.
"Fundamentem transformacji jest gama nowatorskich produktów, opartych o autorskie algorytmy bazujące na sztucznej inteligencji (AI), dedykowanych dla sektora modowej e-commerce oraz w dalszym okresie, aplikacji mobilnej. Aktualne produkty pozostaną w ofercie, ale będą głównie wykorzystywane jako propozycja usług dodatkowych dla nowych klientów z branży modowej" - napisano.
Jednym z celów Quarticon jest wykorzystanie dostępnych narzędzi opartych na AI do wsparcia procesów marketingowych i sprzedażowych, co przy automatyzacji produktów, powinno pozytywnie wpłynąć na wzrost sprzedaży, utrzymując koszty na relatywnie stabilnym poziomie.
Jak podano w komunikacie, spółka chce poprawić wyniki finansowe. Zmianami w finansach spółki, które doprowadzą do istotnego polepszenia sytuacji finansowej są: redukcja kosztów, której efekty będą już widoczne w I kwartale 2024 (dotyczy to zarówno kosztów osobowych, jak i administracyjnych), przełożenie kosztów integracji rozwiązania na stronę klientów, poprzez udostępnienie API (Application Programming Interface), zmiana modelu sprzedaży nowych produktów (sprzedaż w modelu SaaS na rynkach całej Europy) oraz intensyfikacja poszukiwań finansowania zewnętrznego (emisja akcji, pożyczki), dla których impuls stanowić będzie zmiana modelu firmy oraz restrukturyzacja dotychczasowego zadłużenia.
Quarticon stawia także na automatyzację procesów wdrożenia rozwiązań, co pozwoli na skalowanie sprzedaży za pomocą automatycznych działań marketingowych, tj. automatyczny prospecting mailowy, content markeitng realizowany przy wsparciu AI. Model ten zakłada skalowalność poprzez automatyzację działań, a nie poprzez zwiększanie nakładów na zespół spółki.
"Oferta spółki aktualnie oparta jest na dwóch grupach produktów: CDXP i AI Stylisty Modowego. Te drugie są efektem dwuletniego projektu R&D, współfinansowanego przez fundusze unijne, a w jego realizacji uczestniczyli eksperci od sztucznej inteligencji, mody i naukowcy z polskich uczelni. To zupełnie nowe narzędzia, wspierające sprzedaż i obniżające koszty w sklepach internetowych, których na rynku ciągle jest niewiele. Trzecim filarem będzie aplikacja mobilna, oferująca wersję B2C AI Stylisty Modowego" - napisano w komunikacie.
"Dla spółki, bezpośredni rynek konsumencki to obszar, w którym firma dotychczas nie zdobyła doświadczenia. Z tego względu trwają obecnie poszukiwania zarówno partnera biznesowego, który wesprze swoim doświadczeniem przygotowanie komercyjnej wersji tego produktu, jak i optymalnego modelu finasowania tych prac. Rozpoczęcie prac uzależnione jest więc od wyników rozmów z potencjalnymi partnerami, niemniej spółka zakłada, że nastąpi to jeszcze w 2024 roku" - dodano.
Podano, że Quarticon zakłada rozwój organiczny w Europie, zaczynając od Polski i wybranych krajów CEE, dokładając rocznie po 1-2 kraje Europy Zachodniej. Dynamika rozwoju na nowych rynkach jest jednak uzależniona od pozyskania finansowania na narzędzia wspierające skalowanie sprzedaży. (PAP Biznes)
alk/ osz/