Sfinks Polska zakłada, że w II kw. utrzyma lub zwiększy sprzedaż gastronomiczną

Sfinks Polska zakłada, że w drugim kwartale utrzyma lub poprawi wzrostowy trend przychodów ze sprzedaży gastronomicznej - poinformował na konferencji wynikowej prezes spółki, Sylwester Cacek.

"W drugim kwartale ten trend (wzrostu sprzedaży gastronomicznej) będzie taki sam albo większy" - powiedział na konferencji prezes Sylwester Cacek.

Przychody ze sprzedaży gastronomicznej Sfinksa wzrosły w I kw. o 7,4 proc. rdr do 47,5 mln zł.

Prezes podtrzymał również, że spóła chce, aby do końca 2024 roku wszystkie restauracje spółki były franczyzowe.

Na koniec I kwartału udział lokali franczyzowych w całej strukturze Sfinksa wyniósł 80 proc., o 9,1 proc. więcej rdr.

Spółka w 2024 roku w ramach rozwoju sieci Sphinx otworzy lokale w Poznaniu, Jarocinie, Rzeszowie, Opolu oraz w miejscowości Łubna pod Warszawą.

Ponadto spółka pracuje nad opracowaniem programu licencyjnego dla hoteli.

"Po sukcesie sprzedażowym pierwszego Hotel Sphinx w Żabiej Woli (...) intensywnie pracujemy nad przygotowaniem programu licencyjnego da hoteli, gdyż może się to stać dla nas niezwykle atrakcyjnym kierunkiem rozwoju i źródłem skokowego zwiększenia przychodów dla właścicieli obiektów hotelowych" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, wiceprezes Mateusz Cacek.

"Spośród naszych nowych konceptów sprawdził się zarówno Sphinx Coctail Bar, jak i nasza pierwsza restauracja hotelowa. Duży potencjał ma także marka The Burgers by Sphinx. (...) Aktualnie stoimy przed ważną decyzją wyboru firmy logistycznej na kolejne lata, która byłaby w stanie podołać wyzwaniom związanym z realizacją naszej strategii i rozwojem grupy w różnych obszarach, nie tylko rosnących sieci restauracji, ale także naszego kanału delivery, dań gotowych i w niedalekiej przyszłości, mam nadzieje, także sieci hoteli, które maja nieco odmienne wymagania" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Sylwester Cacek.

Strategia Sfinksa na lata 2024-29 zakłada uruchamianie nowych lokali, rozwój marek parasolowych oraz przekształcanie indywidulanych restauracji.

Poinformowano również, że ok. 30 proc. przychodów gastronomicznych lokali z sieci Sfinks pochodzi z zamówień złożonych przez aplikację Aperitif. Program lojalnościowy i aplikacja mobilna dająca dostęp do specjalnych ofert i zniżek w restauracjach spółki przekroczyła w I kw. 650 tys. użytkowników. (PAP Biznes)

mcb/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana