Sonel ma strategię do 2027 roku, chce być spółką dywidendową (opis)

Rada nadzorcza Sonela zatwierdziła strategię na lata 2025-2027 zakładającą, że będzie spółką dywidendową - poinformowała spółka w komunikacie. Sonel będzie dążyć do bycia wiodącym dostawcą innowacyjnych rozwiązań pomiarowych, wspierając klientów w cyfrowej transformacji i rozwijając technologię chmurową i mobilną.


Sonel chce też wykorzystywać szanse rozwoju związane z globalną transformacją energetyczną, a własny dział rozwoju ma systematycznie poszerzać ofertę o nowe produkty i rozwiązania cyfrowe.

Strategia Sonela zakłada, że spółka będzie wypłacać dywidendę.

Jako główny cel strategiczny wskazano wzrost zysku netto w jednostce dominującej na poziomie nie niższym niż 10 proc. rocznie. Pozostałe cele finansowe strategii to uzyskanie wskaźnika ROE na poziomie 17 proc. w kolejnych latach, wzrost sprzedaży w segmencie miernikowym do 200 mln zł w 2027 roku, a także wzrost sprzedaży do 100 mln zł w segmencie licznikowym (Foxytech).

"Nasza nowa strategia to ambitny, ale realistyczny plan przekształcenia Sonel w globalnego lidera branży pomiarowej. Chcemy nie tylko zwiększać skalę działalności, ale przede wszystkim dostarczać naszym klientom innowacyjne, łatwe w użyciu i funkcjonalne rozwiązania. Chcemy w pełni wykorzystać nasz potencjał, osiągając w 2027 roku 200 mln zł sprzedaży w segmencie mierników i 100 mln zł w segmencie liczników" – powiedział Tomasz Wiśniewski, prezes spółki.

Sonel planuje wprowadzenie na rynek nowych produktów, które odpowiadają na potrzeby klientów z różnych sektorów – od przemysłu, przez przetwórstwo, po energetykę odnawialną. Spółka wprowadzi również nowe linie produktowe, które uzupełnią istniejącą ofertę i otworzą nowe możliwości rozwoju. Producent przyrządów pomiarowych skupi się również na tworzeniu rozwiązań o wysokiej funkcjonalności, przystępnej cenie i łatwości obsługi. Szczególny nacisk będzie położony na urządzenia wspierające transformację energetyczną (fotowoltaika, elektromobilność i magazyny energii) i przemysł.

Jednym z filarów strategii jest pełna digitalizacja procesów biznesowych. Sonel inwestuje w nowe technologie informatyczne, wdraża systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz rozwija nowe kanały dystrybucji. Celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej, poprawa komunikacji z klientami i stworzenie bardziej elastycznego modelu biznesowego.

"Transformacja cyfrowa to dla nas klucz do zwiększenia efektywności i konkurencyjności. Inwestujemy w technologie, które pozwolą nam szybciej reagować na potrzeby rynku i budować jeszcze silniejsze relacje z klientami. To krok, który zapewni długofalowy rozwój i stabilność naszej organizacji" – dodał Tomasz Wiśniewski.

Sonel ma ambicję stać się dużym globalnym graczem, dostarczając swoje produkty na nowe rynki zagraniczne. Firma prowadzi analizy potencjału rynków międzynarodowych, dostosowując ofertę do lokalnych potrzeb oraz budując silne sieci dystrybucji. Ekspansja poza granice kraju to jeden z kluczowych elementów strategii, który ma zapewnić długoterminowy wzrost przychodów. Spółka nie zapomina również o rynku krajowym i chce utrzymać na nim dominującą rolę jako dostawca rozwiązań pomiarowych.

Grupa stawia również na rozwój spółek zależnych, koncentrując się na ekspansji na kluczowych rynkach międzynarodowych. Sonel Singapore rozwinie ofertę dla Azji Południowo-Wschodniej, MBS - Sonel GmbH w Niemczech wzmocni pozycję w regionie DACH, a Sonel India zwiększy udział w przetargach rządowych i prywatnych. Spółka Foxytech będzie korzystać z trendów transformacji energetycznej, umacniając swoją pozycję rynkową.

Głównym celem finansowym poprzedniej skorygowanej strategii na lata 2022-2024 było osiągnięcie w 2024 roku sprzedaży produktów i usług na poziomie 170 mln zł w spółce dominującej oraz 250 mln zł w całej grupie kapitałowej przy jednoczesnym utrzymaniu zwrotu z kapitału własnego (ROE) na poziomie nie niższym niż 17 proc. Wyniki roczne spółka opublikuje w kwietniu.

Narastająco po trzech kwartałach grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 158,1 mln zł. EBITDA osiągnęła poziom 22,2 mln zł, a zysk netto wzrósł do 11,06 mln zł. (PAP Biznes)

pr/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,4239 -0,21%
1 EUR 4,1664 -0,24%
1 GBP 5,0307 -0,20%
100 JPY 2,6620 0,64%
1 USD 3,9879 -0,37%