Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w XI o 5,8 proc. rdr i wyniosła 299,58 zł - ASM SFA
Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w listopadzie o 5,8 proc. rdr i wyniosła 299,58 zł - podała agencja badawcza ASM SFA.
Średnia cena w skali miesiąca wzrosła o 3,6 proc. w skali miesiąca.
Z danych zebranych przez ASM SFA wynika, że wzrost cen odnotowano w dziesięciu sieciach, a w pozostałych trzech ceny badanych produktów były niższe niż w październiku.
Dodatkowo w siedmiu sieciach średnie ceny koszyków wyniosły powyżej 300 zł. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (33,27 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Carrefour (7,71 proc.).
"Listopadowy wzrost cen koszyka zakupowego o 5,8 proc. rok do roku pokazuje, że presja inflacyjna wciąż istotnie wpływa na kwoty, które konsumenci widzą na paragonach. Największe podwyżki w kategoriach takich jak napoje i słodycze odzwierciedlają rosnące koszty surowców i transportu. Jednocześnie różnica niemal 160 zł między najtańszym a najdroższym koszykiem zakupowym wskazuje, że sieci handlowe mają szerokie pole manewru w kształtowaniu poziomów cen wybranych produktów" - napisano w komentarzu. (PAP Biznes)
map/ ana/