Profil:
Text SAText planuje działania związane z poprawą akwizycji nowych klientów
Text planuje działania związane z poprawą akwizycji nowych klientów - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Text szacuje, że w III kw. roku finansowego 2024/25 miał 21,43 mln USD otrzymanych płatności, co oznacza spadek o 6,2 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.
"Jeśli chodzi o churn (wskaźnik utraty klientów - przyp.) nie obserwujemy niczego specyficznego (...). Tak jak w poprzednich miesiącach churn znacząco zbliżył się do 3 proc., tak w grudniu churn w USA był trochę zwiększony. Pozostali klienci - poprzez wszystkie lokalizacje i geografie, które mamy - tam nie ma jakiś specjalnych trendów" - powiedziała na konferencji Łucja Kaseja, menadżerka relacji inwestorskich Text.
ARPL produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 144,3 USD wobec 148,1 USD na koniec września 2024 r. i 132,4 USD przed rokiem. ARPL produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 210,2 USD wobec 191,1 USD na koniec września 2024 r. i 140 USD przed rokiem.
Na koniec III kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 35.508. Na koniec grudnia liczba klientów ChatBot wyniosła 3.090, a liczba klientów HelpDesk na koniec okresu wyniosła 1.321.
"Nie jesteśmy optymistami jeśli chodzi o liczbę klientów w najbliższych miesiącach - być może będą one trochę lepsze, ale na pewno potrzebujemy trochę czasu, żeby po naszej stronie poprowadzić pewne działania, poprawić pewne rzeczy jeśli chodzi o akwizycję klientów. Nie sądzimy też, żeby trudne warunki na rynku poprawiły się z dnia na dzień" - powiedział szef zespołu relacji inwestorskich w spółce, Marcin Droba.
"Jeśli chodzi o produkt LiveChat to na pewno nie jesteśmy optymistami, jeśli chodzi o liczbę klientów w najbliższych miesiącach. Natomiast jeśli chodzi o MRR (MRR - Monthly Recurring Revenue) czy ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję - tożsamy z wcześniej używanym terminem ARPU) to wręcz przeciwnie - wydaje mi się, że udowodniliśmy w kolejnym kwartale, że działamy tutaj bardzo skutecznie i będziemy działać dalej" - dodał.
Łucja Kaseja zaznaczyła, że przy spadku liczby klientów spółka miała pozytywne wzrosty MRR.
"Warto zwrócić uwagę, że część tego wzrostu jest związana z upgrade'ami obecnych klientów i rzeczywiście wzrasta nam liczba klientów, których wartość MRR rośnie. Drugim trendem - patrząc na ostatnie 12 miesięcy - to wzrost liczby klientów, którzy posiadają co najmniej dwa produkty. Porównując liczby kwartał do kwartału - około 23 proc. klientów posiadało dwa lub więcej produktów Text, a w tym momencie to jest 27 proc." - powiedziała Kaseja.
"Będziemy zwiększać dział sprzedaży. Nasze możliwości jeśli chodzi o ofertę i dużych klientów rosną, trzeba je wykorzystać. Mamy świadomość, że z tymi klientami trzeba rozmawiać trochę inaczej, chcemy mieć ludzi na miejscu w USA. Będziemy też bardziej aktywni offline" - powiedziała Marcin Droba.
Text szacuje, że w III kw. roku finansowego 2024/25 miał 21,43 mln USD otrzymanych płatności, co oznacza wzrost o odpowiednio 0,4 proc. w skali roku i spadek o 6,2 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy. Jak podano, szacowany wynik jest efektem niższego udziału opłat rocznych w całości płatności w stosunku do poprzedniego kwartału i stanu sprzed roku.
W III kwartale roku finansowego szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec grudnia 2024 r. wyniosła 7,10 mln USD, co oznacza wzrost o 9,4 proc. rdr i wzrost o 0,9 proc. kdk. Podawana wartość MRR nie uwzględnia płatności nie objętych stałymi opłatami abonamentowymi (opłaty za dodatkowe interakcje ChatBot, API as a Service i inne).
Na koniec grudnia 2024 r. ARPL produktu LiveChat wyniosło 178,6 USD wobec 173,9 USD na koniec września 2024 roku i 156,4 USD przed rokiem. (PAP Biznes)
alk/ gor/