Text w tym kwartale nie spodziewa się dużego odpływu klientów

Text w tym kwartale nie spodziewa się dużego odpływu klientów - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Na koniec IV kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 34.085, a duży spadek liczby klientów spowodowany był zamknięciem systemu ticketowego w produkcie LiveChat.


Na koniec grudnia liczba klientów ChatBot wyniosła 3.090, a liczba klientów HelpDesk na koniec okresu wyniosła 1.321.

Na konferencji podano, że liczba klientów LiveChat spadła w trakcie kwartału o 1423 klientów netto - było to zdarzenie jednorazowe spowodowane zamknięciem systemu ticketowego, natywnego w produkcie LiveChat.

Jak wyjaśnił szef zespołu relacji inwestorskich w spółce, Marcin Droba, system ticketowy jest rozwiązaniem software'owym, które obsługuje proces obsługi spraw klientów: zażaleń, próśb, zamówień. Po zbudowaniu przez spółkę produktu HelpDesk, spółka postanowiła zamknąć system ticketowy w LiveChat (wcześniej produkty ze sobą konkurowały).

"W tym kwartale mieliśmy dużą grupę, myślę, że kilkuset dodatkowych klientów, których po prostu zirytowała decyzja o wyłączeniu ticketów i się z nią nie zgodzili, (...) ale liczyliśmy się z tym" - powiedział Marcin Droba.

"Odnośnie tego, czy odpływ klientów z LiveChat dotyczy tylko tych klientów najmniej płacących to niestety nie tylko - zdarza nam się tracić klientów z każdej grupy" - dodał.

Wskazał, że patrząc na tych klientów, którzy zdeklarowali powody odejścia to dużo ważniejsze niż kiedyś były powody ekonomiczne takie jak zamknięcie biznesu, zmiana modelu biznesowego.

Powodem numer dwa był brak czatów (na stronach internetowych firm) - ten powód historycznie był zawsze numerem jeden, z powodu którego klienci odchodzili. Dopiero na kolejnych miejscach - z dużą stratą w stosunku do poprzednich okresów - wśród powodów odejścia znalazły się cena i konkurencja.

"Obecny kwartał powinien być dużo spokojniejszy (jeśli chodzi o bazę klientów - przyp.). Nie mówię, że na plus, bo otoczenie, sytuacja - i po stronie akwizycji i po stronie churn - są bardzo niepewne, trudne, więc nie liczyłbym pewnie na plus, ale nie będziemy mieli takiego one-off jak mieliśmy w tym kwartale" - powiedział.

Marcin Droba podał, że Text nie podejmuje jakiś nadzwyczajnych kroków, jeśli chodzi o zatrzymanie odpływu klientów, lecz cały czas stara się ulepszyć produkty.

"Obecne tempo wzrostu nie odpowiada naszym ambicjom, ale osiągnęliśmy je w trudnych warunkach rynkowych dla przedsiębiorstw" - powiedział.

"Nasz zespół będzie się zwiększał w spokojnych tempie, myślę, że o kilka osób na kwartał. (...) Odnośnie tego, czy nadal odczuwalna jest presja na wzrost wynagrodzeń na rynku to presja jest dużo mniejsza niż historycznie, a talenty są dużo łatwiej dostępne" - dodał.

Text szacuje, że w VI kw. roku finansowego 2024/25 miał 22,46 mln USD otrzymanych płatności, co oznacza wzrost o odpowiednio 3,3 proc. w skali roku i wzrost o 6,2 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.

W IV kwartale roku finansowego szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec marca 2025 r. wyniosła 7,12 mln USD oznacza to wzrost o 6,9 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i wzrost o 0,3 proc. w stosunku do stanu na koniec 2024 r.

Podana wartość MRR uwzględnia stałe opłaty abonamentowe, natomiast nie obejmuje opłat za dodatkowe interakcje ChatBot, API as a Service czy inne.

Na koniec marca 2025 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję - tożsamy z wcześniej używanym terminem ARPU) produktu LiveChat wyniosło 181,9 USD wobec 178,6 USD na koniec grudnia 2024 roku i 160,1 USD przed rokiem.

ARPL produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 147,3 USD wobec 144,3 USD na koniec grudnia 2024 r. i 134,5 USD przed rokiem.

ARPL produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 225,1 USD wobec 210,2 USD na koniec grudnia 2024 r. i 153,4 USD przed rokiem. (PAP Biznes)'

alk/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5320 2,01%
1 EUR 4,2535 0,77%
1 GBP 5,0159 0,17%
100 JPY 2,6522 1,45%
1 USD 3,8649 1,46%