UOKiK wydał dwie decyzje wobec PayPal
Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące wobec PayPal - podał Urząd w komunikacie. Kwestionowane praktyki dotyczyły dokonywania zmian w umowie na podstawie nieuczciwej klauzuli modyfikacyjnej i nieprawidłowej formy informowania o zmianach opłat.
"Konsumenci nie powinni być zaskakiwani zmianami w umowach. Zwłaszcza kiedy te zmiany wiążą się z koniecznością poniesienia wyższych kosztów. W przypadku usług płatniczych ponoszone przez konsumentów opłaty są jednym z podstawowych czynników warunkujących realizację transakcji. Postanowienia pozwalające na zmianę parametrów umowy są dozwolone, ale powinny być precyzyjne. Powinny umożliwiać konsumentowi przewidzenie zmian kosztów czy zakresu usług już na etapie podpisywania kontraktu" - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
"Klauzula mówiąca o tym, że spółka „...może od czasu do czasu wprowadzać zmiany w (…) umowie” dawała przedsiębiorcy pełną dowolność, a konsumentów narażała na przykre niespodzianki, w tym te natury finansowej" – dodał.
Jak podano, spółka zobowiązała się do zaprzestania tych praktyk oraz zwrotu opłat związanych z ich stosowaniem wraz z rekompensatą.
To nie pierwsze decyzje Prezesa UOKiK wobec PayPal Europe - w ubiegłym roku za stosowanie niedozwolonych klauzul nałożył na spółkę blisko 106,7 mln zł kary. (PAP Biznes)
gaw/ gor/