Profil:
Vee SAVEE SA (16/2024) Dane o działalności handlowej - wskaźnik MPC, sierpień 2024
Raport bieżący 16/2024
Postawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Vee SA z siedzibą w Warszawie (dalej "Spółka", "Vee" lub "Emitent") podaje do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.
Według danych pochodzących z systemów sprzedaży Spółki, w sierpniu 2024 r. liczba spraw obsłużonych przez Vee na rzecz klientów biznesowych wyniosła 35,6 tys. na dzień roboczy (747,5 tys. w całym miesiącu), zaś wskaźnik MPC (Minutes of Processed Conversations), mierzący liczbę minut rozmów realizowanych przez Spółkę na rzecz klientów biznesowych, wyniósł 22,0 tys. na dzień roboczy (460,5 tys. w całym miesiącu). Liczba spraw obsłużonych przez Vee w sierpniu 2024 r. zmalała w stosunku do lipca 2024 r. o 6,11% w dniu roboczym (oraz o 14,27% w całym miesiącu). Wynik MPC osiągnięty w sierpniu 2024 r. zmalał w stosunku do lipca 2024 r. o 1,55% w dniu roboczym (oraz o 10,11% w całym miesiącu). Spółka zaznacza przy tym, że wskaźniki osiągnięte w sierpniu 2024 r. zostały zrealizowane m.in. dzięki wolumenom procesowanych minut z trwających projektów dla m.in. firm z branż: ubezpieczeniowej, bankowej, finansowej, medycznej, przewozowej i energetycznej.
Wyniki osiągnięte w sierpniu 2024 r. są drugimi najlepszymi wynikami w historii Spółki.
Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych, a zainteresowanie technologią i usługami spółki wynika z ich poziomu efektywności, konkurującego z jakością pracy tradycyjnych działów obsługi klienta. Jednocześnie zarząd podkreśla, że na sumę MPC składają się rozmowy realizowane przez Spółkę zarówno w trybie produkcyjnym, jak i komercyjnym trybie POC (proof of concept), co może wpływać na wysokość rozliczanej stawki za minutę rozmowy z Emitentem. Mając powyższe na uwadze, zarząd Spółki spodziewa się, że zmiana wolumenu MPC przełoży się na proporcjonalną zmianę przychodów z tego segmentu działalności spółki, z zastrzeżeniem odchylenia przychodów o 15 proc. (w górę lub w dół) od raportowanego wskaźnika MPC. W 2023 r. sprzedaż minut (wyrażona wskaźnikiem MPC) odpowiadała za średnio 96% całkowitych miesięcznych przychodów spółki. Ponadto, spółka do swoich całkowitych przychodów zalicza także opłaty za setup, czyli licencje i prace wdrożeniowe - rozliczane odpowiednio w cyklach realizowanych projektów, w formule fixed price lub success fee. Spółka uzupełniła raportowanie o działalności handlowej Emitenta o dane dotyczące liczby spraw obsłużonych przez Spółkę ze względu na wprowadzenie oferty bazującej na liczbie spraw obsłużonych (nie rozliczanych minutowo). W przyszłości Spółka podejmować będzie kroki, aby mierzyć skuteczność biznesową nie przez pryzmat długości prowadzonych rozmów, ale poprzez ich efekty. Jednocześnie z uwagi na zmienną liczbę dni roboczych w miesiącu Spółka będzie informowała o średniej liczbie spraw obsłużonych na dzień roboczy. Spółka nie podaje (z wyłączeniem danych zawartych w raportach okresowych) wysokości przychodów z innych segmentów działalności, z uwagi na ich dużą zmienność w czasie.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz