Wartość rynku reklamowego online w Polsce wzrosła w I kw. '24 o 13,7 proc. do 1,9 mld zł - IAB Polska
Wartość rynku reklamowego online w Polsce wzrosła w I kwartale 2024 roku o 13,7 proc. do 1,9 mld zł - wynika z raportu IAB Polska.
"W pierwszym kwartale 2024 roku dynamika wzrostu reklamy cyfrowej nie zwolniła tempa rozwojowego, a wręcz – w porównaniu do indeksu odnotowanego na koniec 2023 roku – przyspieszyła o ponad 1 p.p., osiągając 13,7 proc. Dzięki temu, w porównaniu do porównywalnego okresu roku ubiegłego, wartość komunikacji cyfrowej wzrosła o 230 mln, osiągając poziom 1,9 mld zł. Biorąc pod uwagę, że wydatki na działania marketingowe w pierwszym kwartale roku osiągają zwykle umiarkowane indeksy, podczas gdy drugi i czwarty stanowią największy udział we wzroście, wyniki te są dobrym prognostykiem na cały rok" - napisano.
Według raportu, ogólny obraz rynku nie uległ zmianie – dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która pozyskała w badanym okresie 42 proc., przed komunikacją SEM, stanowiącą około jedną trzecią tortu reklamowego online. Większość formatów i modeli/kanałów sprzedaży odnotowała dodatnie wskaźniki wzrostu, poza komunikacją e-mail marketingową oraz reklamą natywną, które zaliczyły spadki.
Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Kolejność na ścisłym podium pozostała taka sama. Niekwestionowanym liderem jest wciąż „handel”. Największe wzrosty odnotowały: „higiena i pielęgnacja” oraz „żywność”.
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku. W badaniu biorą udział wszystkie główne firmy internetowe. Dane zbierano do 31 lipca 2024 r.(PAP Biznes)
epo/ gor/