Profil:
BluGo SAYolo ma strategię na lata 2019-21; zakłada osiągnięcie trwałej rentowności
Spółka Yolo przyjęła strategię rozwoju na lata 2019-2021, która zakłada osiągnięcie trwałej rentowności na poziomie operacyjnym i netto oraz zwiększenie skali działalności - poinformowała spółka w komunikacie.
"W przypadku realizacji założeń operacyjnych, YOLO powinno osiągnąć skumulowany zysk netto na przełomie 3 i 4 kwartału 2019 r. W kolejnych latach, tj. 2020 i 2021, spółka będzie trwale rentowna, a generowany zysk netto będzie rosnąć wraz z rosnącą skalą działalności YOLO" - napisano.
Zgodnie z raportem jednostkowym spółki, strata netto w 2018 r. wyniosła 6,3 mln zł.
Spółka zakłada ograniczenie źródeł finansowania w latach 2019-21 do prywatnych emisji obligacji i nie zakłada pozyskania finansowania bankowego.
"Obligacje wyemitowane przez YOLO w latach 2017-2018 oraz na początku 2019 r. zapadają w roku 2020 (serie G1-G4 na łączną kwotę 8 mln zł) i w roku 2021 (serie F i H na łączną kwotę 9,5 mln zł). Spółka po terminowym wykupie ww. obligacji zamierza pozyskać nowe finansowanie o podobnej wartości (łącznie 17,5 mln zł w latach 2020-2021)" - napisano.
W latach 2019-20 spółka planuje nowe emisje obligacji o łącznej wartości 14 mln zł w celu pozyskania finansowania. Jedna z tych emisji o wartości 1,5 mln zł miała miejsce w lutym.
Spółka szacuje, że w latach 2019-21 koszty stałe wyniosą 5,7–6,1 mln zł w skali roku, a spółka udzieli pożyczek konsumenckich dla nowo pozyskanych klientów na łączną kwotę prawie 100 mln zł. (PAP Biznes)
doa/ osz/