Zalando miało w I kw. 46,7 mln euro skor. EBIT, spółka potwierdza prognozę na 2025 r.
Zalando miało w I kw. 2025 r. 46,7 mln euro skorygowanego EBIT, co oznacza wzrost marży o 0,7 punktu procentowego do poziomu 1,9 proc. - podała platforma sprzedażowa w komunikacie prasowym. Spółka potwierdza prognozę na 2025 r.
Wartość sprzedaży brutto (GMV) w pierwszym kwartale zwiększyła się o 6,5 proc., osiągając poziom 3,5 mld euro, a przychody wzrosły o 7,9 proc. do 2,4 mld euro.
Wzrost w segmencie B2C napędzany był najwyższą dotychczas liczbą 52,4 miliona aktywnych klientów, udanymi wyprzedażami na koniec sezonu oraz obiecującym początkiem sezonu wiosna/lato.
Przychody w I kwartale w segmencie B2B wzrosły o 11,6 proc., głównie dzięki usługom ZEOS.
Podano, że Zalando dobrze rozpoczęło rok finansowy 2025, przyspieszając wzrost i zwiększając rentowność w pierwszym kwartale. Firma realizuje swoją strategię budowy paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w segmencie mody i lifestyle’u, opartego na dwóch filarach wzrostu: B2C i B2B. Zalando potwierdza całoroczną prognozę i planuje kontynuować inwestycje w dalsze możliwości rozwoju.
"Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku - przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.
W 2025 r. Zalando oczekuje wzrostu skor. EBIT do 530-590 mln euro.
Dodatkowo spółka prognozuje na 2025 r. wzrost GMV i przychodów w przedziale od 4 proc. do 9 proc. W 2024 r. zarówno GMV, jak i przychody osiągnęły górny przedział prognoz, odnotowując wzrost odpowiednio o 4,5 proc. i 4,2 proc. (PAP Biznes)
alk/ asa/