Zysk netto CD Projektu w III kw. wyniósł 193,5 mln zł, powyżej oczekiwań (opis 2)

Zysk netto j.d. grupy CD Projekt w III kwartale 2025 r. wyniósł 193,5 mln zł - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał 163,2 mln zł wyniku netto. Joint CEO producenta gier, Michał Nowakowski, podczas konferencji wynikowej poinformował, że celem jest, by bostoński zespół pracujący nad Cyberpunkiem 2 został podwojony do końca 2027 roku.

CDProjekt.png

Zysk producenta gier w III kwartale 2025 r. wzrósł o 147,8 proc. rok do roku i wzrósł o 180,4 proc. w ujęciu kwartalnym.

Zysk operacyjny wyniósł 194,6 mln zł i był o 15,4 proc. wyższy od konsensusu na poziomie 168,6 mln zł. EBIT wzrósł o 141,4 proc. rdr i wzrósł o 168,4 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Przychody wyniosły 349,1 mln zł i były o 7 proc. wyższe od konsensusu na poziomie 326,1 mln zł. Przychody wzrosły o 53 proc. rdr i wzrosły o 61 proc. kdk.

Spółka podała, że największy wpływ na osiągnięte w III kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży grupy miała bieżąca, mocna sprzedaż wydanych gier, w tym głównie Cyberpunka 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności.

Podano, że łączna sprzedaż Cyberpunka 2077 przekroczyła 35 mln.

"(...) Mimo upływu czasu Cyberpunk 2077 jest tak mocnym tytułem i znajduje coraz to nowych odbiorców. Ponad 35 milionów sprzedanych kopii tej gry stanowi najlepsze potwierdzenie siły i potencjału franczyzy i pozwala nam z większym rozmachem planować jej przyszłość" - powiedział cytowany w komunikacie Joint CEO CD Projektu, Michał Nowakowski.

Podczas konferencji wynikowej Nowakowski wskazał, że podana przez spółkę sprzedaż wszystkich wersji Cyberpunka 2077 nie wlicza egzemplarzy dostępnych w ramach programu subskrypcyjnego PlayStation Plus.

"Oprócz pozytywnego wpływu finansowego umowy z PlayStation na wyniki III kw., jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że duża część nowych graczy zdecydowała się na zakup dodatku Widmo Wolności" - powiedział Nowakowski.

W III kw. segment RED wypracował 303,1 mln zł przychodów z czego 251,3 mln zł było wynikiem sprzedaży Cyberpunka 2077 wraz z dodatkiem, a 26 mln zł stanowiły przychody z wiedźmińskiej sagi. Zysk netto z segmentu RED wyniósł 190,9 mln zł.

Z kolei segment GOG wypracował niemal 49 mln zł przychodów, co przełożyło się na 1,7 mln zł zysku netto.

W raporcie wskazano również, że dystrybucja pudełkowa gier wypracowała w III kw. 21,2 mln zł przychodów wobec 4,1 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Z kolei dystrybucja cyfrowa w III kw. odpowiadała za 271 mln zł przychodów wobec 167,8 mln zł rok wcześniej.

Jak podano w prezentacji wynikowej, na koniec października 2025 roku przy Wiedźminie 4 pracowało 447 deweloperów, czyli o trzech więcej niż w na koniec lipca. Zespół pracujący nad kontynuacją Cyberpunka zwiększył się od końca lipca o 19 osób i aktualnie pracuje nad nią 135 deweloperów.

Z 51 osób do 56 powiększył się zespół pracujący nad projektem Sirius. Przy nowym IP CD Projektu o kryptonimie Hadar na koniec października pracowało o 7 osób więcej, w porównaniu do lipca.

Jak podano, w spółce na koniec października pracowało 851 deweloperów, czyli o 52 więcej niż na koniec lipca 2025 roku.

Joint CEO spółki, Michał Nowakowski wskazał podczas konferencji wynikowej, że celem producenta gier jest podwojenie zespołu pracującego na Cyberpunkiem 2 do końca 2027 roku.

"Dwa lata temu uruchomiliśmy nasze studio w Bostonie (...). Aktualnie bostoński zespół pracujący nad Cyberpunkiem 2 liczy 80 pracowników, a ponad 90 proc. z nich jest zatrudniona jako członkowie na poziomie senior" - powiedział Nowakowski.

"Planujemy podwoić bostoński zespół pracujący nad Cyberpunkiem 2077 w ciągu dwóch następnych lat" - dodał.

Nowakowski poinformował również, że projekty Syrius i Hadar są dalej w fazie rozwijania IP.

Z kolei dyrektor finansowy producenta gier, Piotr Nielubowicz ponownie podtrzymał, że program motywacyjny spółki na lata 2023-2026, zakładający osiągnięcie 2 mld zł wyniku netto jest wymagający, ale osiągalny.

W prezentacji wynikowej wskazano, że do osiągnięcia celu programu motywacyjnego na lata 2023-2026 pozostało 35 proc.

CD Projekt poinformował w komunikacie prasowym, że na wzrost osiągniętych przychodów wpływ miały zarówno wyższe niż przed rokiem przychody ze sprzedaży Cyberpunka 2077 i Widma Wolności na dotychczasowych platformach, jak i udostępnienie przez spółkę w lipcu 2025 r. bazowej wersji gry w ramach subskrypcji PlayStation Plus Extra i Premium oraz sprzedaż na nowych platformach - konsolach Nintendo Switch 2 i urządzeniach Mac.

"2,5-krotny wzrost zysku netto Grupy i osiągnięcie 55 proc. rentowności netto w III kwartale to dowód na efektywne zarządzanie cyklem życia naszych gier, co przekłada się na utrzymującą się świetną sprzedaż" - powiedział CFO CD Projektu, Piotr Nielubowicz cytowany w komunikacie prasowym.

Podano, że w III kwartale 2025 r. bieżąca działalność operacyjna grupy CD Projekt wygenerowała 237 mln zł dodatnich przepływów pieniężnych. Na koniec września 2025 r. łączna wartość środków pieniężnych, depozytów i płynnych obligacji w posiadaniu Grupy wyniosła 1,408 mld zł.

"Pomimo wypłaty blisko 100 mln zł w formie dywidendy, przeprowadzenia skupu akcji własnych oraz intensywnych inwestycji w nowe produkcje pozycja finansowa Grupy CD Projekt pozostaje silna" - napisano w komunikacie.(PAP Biznes)

mcb/ seb/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5350 0,09%
1 EUR 4,2330 0,07%
1 GBP 4,8190 0,04%
100 JPY 2,3381 -0,36%
1 USD 3,6578 -0,26%
Serwisy ogólnodostępne PAP