Atende pracuje nad nową strategią; kładzie nacisk na sprzedaż abonamentową

Atende pracuje nad nową strategią, którą chce przedstawić razem z wynikami za pierwszy kwartał - poinformowali przedstawiciele Atende na konferencji prasowej. Wskazano, że spółka kładzie mocny nacisk na sprzedaż abonamentową. Atende nie zakłada negatywnego wpływu projektu realizowanego dla PGE na wyniki finansowe spółki A2CC w kolejnych okresach.


"W 2024 r. mieliśmy bardzo dobre jednostkowe wyniki finansowe. Ten rok oceniamy z punktu widzenia naszej spółki jako bardzo dobry - podkreślam, mówię tutaj o jednostkowym wyniku" - powiedział prezes Mariusz Stusiński.

Dodał, że w 2024 roku Atende odnotowało znaczące wzrosty sprzedaży do sektora publicznego oraz do operatorów telefonii komórkowej.

"Pracujemy nad nową strategią. Chcemy ją państwu przedstawić razem z wynikami za pierwszy kwartał. Wtedy pojawi się nowa czy też odświeżona strategia spółki" - powiedział Mariusz Stusiński.

Zgodnie z opublikowanym harmonogramem publikacja skonsolidowanego raportu za I kwartał 2025 r. nastąpi 14 maja 2025 r.

Prezes poinformował, że Atende kładzie mocny nacisk na sprzedaż abonamentową.

"Chcielibyśmy mieć jak najwięcej produktów sprzedanych w modelu abonamentowym. Ten model daje nam łatwość patrzenia w przyszłość. Jeżeli bowiem mamy już pokryte idealnie 100 proc. kosztów bieżących ze sprzedaży abonamentowej, to możemy dość śmiało myśleć o pozyskiwaniu nowych klientów, wchodzeniu w duże projekty czy też o inwestycji w produkty" - powiedział Mariusz Stusiński.

"W tej chwili mamy 42 proc. pokrycia. Nie jest to zły wynik, w szczególności, że urośliśmy z poziomu 38 proc. rok wcześniej, ale pamiętajmy, że pokrywamy koszty, które też rosną. Widzimy, że sprzedaż abonamentowa rośnie nam znacząco szybciej niż koszty, bo jesteśmy w stanie coraz więcej rosnących kosztów pokrywać rosnącą sprzedażą. To nas bardzo cieszy" - dodał.

Odnośnie projektu realizowanego przez spółkę z grupy - A2CC, tj. wdrożenie systemu bilingowego i CRM dla grupy PGE, opóźnienie w realizacji etapu pilotażowego jest wynikiem rozszerzenia zakresu projektu w odpowiedzi na wielokrotne zmiany prawne związane z tzw. tarczami solidarnościowymi. Doprowadziło to do wzrostu kosztów i uczyniło ten etap nierentownym.

Spółka A2CC zobowiązana była ująć szacowaną na projekcie stratę jako koszt 2024 r. To spowodowało, że w raportowanym roku A2CC zanotowała ujemną marżę ze sprzedaży w wysokości 12 mln zł oraz 30,7 mln zł straty EBITDA.

Podano, że obecnie prace realizowane są zgodnie z harmonogramem roboczym. Dodano, że kontynuowane są prace w ramach kolejnej fazy projektu.

"Spółka A2CC zgodnie z obowiązującymi przepisami ujęła szacowaną stratę na projekcie już w swoim wyniku. Ponieważ to jest strata na całym projekcie, więc zakładamy, że przy braku jakichś istotnych zmian i okoliczności pozwoli nam to uniknąć negatywnego wpływu tego projektu na wyniki w kolejnych okresach czy latach. Oczywiście odnoszę się do wyniku spółki A2CC, ale po części również do wyniku skonsolidowanego" - powiedział wiceprezes Jacek Szczepański.

Wskazał, że system został uruchomiony pilotażowo w dwóch lokalizacjach dla wybranej grupy klientów.

"To jest istotne z punktu widzenia kolejnych etapów, ponieważ mówi to o tym, że większość nakładów pracy i większość rozwiązania - mimo pilotażowego charakteru tego etapu - została już wykonana i klienci reprezentujący poszczególne grupy taryfowe zostali też w ramach tej grupy reprezentatywnej uwzględnieni" - powiedział wiceprezes.

"Tym samym rozpoczęliśmy fazę stabilizacji, która jest ostatnią fazą etapu pilotażowego, która ma objąć zamknięcie dwóch rozliczeń i wyfakturowanie dwóch okresów rozliczeniowych" - dodał.

Jak podało Atende w raporcie, spółka liczy, że 2025 rok przyniesie dalszy wzrost przychodów oraz poprawę wyników finansowych spółek zależnych.

"Spodziewamy się, że 2025 rok przyniesie dalszy wzrost przychodów oraz poprawę wyników finansowych spółek zależnych, zwłaszcza dzięki realizacji kluczowych projektów badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych. Widzimy również duży potencjał w dalszym rozwoju naszej oferty w zakresie sztucznej inteligencji oraz cyberbezpieczeństwa, co pozwoli nam umacniać pozycję rynkową" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes spółki Mariusz Stusiński.

Przychody spółki Atende wzrosły w 2024 roku o 6 proc. do 307,2 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 10,3 mln zł, co stanowi spadek o 22 proc. względem 2023 roku.

Poinformowano, że na poziomie skonsolidowanym wyniki były znacznie słabsze, głównie z powodu wyzwań związanych z realizacją przez spółkę zależną A2CC wdrożenia systemów billingowych oraz CRM dla spółek Grupy PGE.

W całym 2024 r. przychody grupy wyniosły 352,3 mln zł, EBITDA minus 741 tys. zł, EBIT minus 12 mln zł, a strata netto 12 mln zł. (PAP Biznes)

alk/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,3980 0,20%
1 EUR 4,1900 0,13%
1 GBP 5,0276 0,53%
100 JPY 2,5716 -0,16%
1 USD 3,8834 0,14%