Profil:
Plantwear SAPlantwear zadebiutował w środę na NewConnect (opis)
Plantwear, producent drewnianych zegarków, okularów, biżuterii i akcesoriów, zadebiutował w środę na NewConnect. Po otwarciu notowań kurs wzrósł o 51,5 proc. do 10 zł, a ok. godz. 12 rośnie 41,7 proc. do 9,35 zł.
Do obrotu wprowadzonych zostało 162.192 akcje serii C i 65.151 akcji serii D.
Zgodnie z szacunkami przychody Plantwear w całym 2019 r. wyniosły 9,1 mln zł i były o 92 proc. wyższe niż rok wcześniej. W samym IV kwartale 2019 r. sprzedaży wyniosła 3,0 mln zł.
Opublikowana na początku ubiegłego roku prognoza zakładała na 2019 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 6,5 mln zł i zysk netto na poziomie 750 tys. zł. Spółka zaktualizowała prognozę przychodów, a obecnie pracuje nad aktualizacją prognozy zysku netto.
W 2018 r. spółka osiągnęła 4,7 mln zł sprzedaży oraz 510 tys. zł zysku netto.
W I połowie 2019 roku spółka przeprowadziła kampanię crowdinvestingową na platformie CrowdConnect. pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC. Dodatkowo spółka w III kwartale przeprowadziła prywatną emisję akcji. Łącznie spółka pozyskała od inwestorów 2,4 mln zł.
Spółka poinformowała, że środki pozyskane od inwestorów zostaną przekazane na ulepszenie i poszerzenie istniejącej linii produktów, ekspansję zagraniczną, stworzenie nowych linii produktowych i zasilenie kapitału obrotowego.
"Nasze plany na 2020 rok i kolejne lata to m.in. ekspansja na nowe rynki zagraniczne, promocja linii artykułów dla domu, wprowadzenie produktów dla dzieci, rozwój i poszerzenie oferty w ramach istniejących kategorii produktowych" - powiedział podczas uroczystości debiutu prezes Plantwear Wiktor Pyrzyk.
Firma Plantwear, która została założona w 2013 roku, zajmuje się produkcją, dystrybucją i sprzedażą okularów, zegarków, biżuterii i akcesoriów z naturalnych materiałów - drewna i kamienia. Akcesoria są tworzone ręcznie w Polsce, w pracowni o powierzchni ok. 600 m kw. Przy produkcji pracuje ponad 50 osób. (PAP Biznes)
pel/ ana/