Rynek reklamy w I poł. '25 wzrósł o 7,2 proc. rdr - Publicis Groupe Polska
Szacunkowa wartość netto rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosła blisko 6,6 mld zł, co oznacza wzrost o 7,2 proc. rok do roku - wynika z raportu Publicis Groupe Polska.
Podano, że w pierwszym półroczu 2025 r. wzrosły inwestycje reklamowe w wideo, internet, radio, reklamę zewnętrzną oraz kino i podobnie jak w pierwszym kwartale, zmalały inwestycje reklamowe w prasie.
"Najszybszy wzrost odnotowaliśmy w przypadku reklamy radiowej – o 10,4 proc. Drugi w kolejności wzrost, również wyższy niż cały rynek, odnotowała reklama w kinach, gdzie nakłady były wyższe o 9,3 proc. Trzecim medium pod względem tempa wzrostu był internet, gdzie dynamika inwestycji reklamowych wyniosła 8,7 proc." - napisano w informacji prasowej.
Rynek wideo wzrósł o 6,7 proc., przy czym dynamika przychodów samej tylko telewizji wyniosła 2,2 proc., natomiast wideo online – 19,1 proc.
Zmalały z kolei przychody z reklamy prasowej: w przypadku magazynów o 0,4 proc., w przypadku prasy codziennej o 1,9 proc.
Z analiz Publicis Groupe wynika, że w pierwszej połowie 2025 r. największy udział w rynku reklamy miało wideo – 52,8 proc., wobec 53,1 proc. rok wcześniej.
Publicis Groupe Polska ocenia, że dwanaście sektorów zwiększyło budżety reklamowe, a cztery dokonały redukcji. Największy wzrost wolumenu inwestycji wygenerował sektor handel – firmy z tego sektora przeznaczyły na reklamę o ponad 194,5 mln zł więcej, co oznacza 14 proc. dynamikę rok do roku. Liderami w tej branży są: Media Expert, Lidl oraz Kaufland.
Największy spadek wolumenu inwestycji reklamowych miał miejsce w sektorze telekomunikacja – firmy z tego sektora przeznaczyły na reklamę mniej o ponad 74,6 mln zł (dynamika -20 proc.). Inwestycje reklamowe znacznie zmniejszyli Cyfrowy Polsat, P4 (Play) oraz Orange, a szczególnie zmalały wydatki internetowe i telewizyjne całego sektora.(PAP Biznes)
seb/ asa/