Profil:
XTPL SAXTPL SA (27/2025) Aktualizacja Strategii Spółki.
Raport bieżący 27/2025
W nawiązaniu do raportu bieżącego 54/2023 z dnia 22 listopada 2023 Zarząd XTPL S.A. ["Emitent", "Spółka", "XTPL"] informuje, iż dokonał aktualizacji strategii Spółki ["Strategia"].
Przyjęta Strategia na lata 2023-2026 dotyczyła etapu rozwoju i skalowania biznesu XTPL. Głównym miernikiem był poziom 100 mln zł sprzedaży komercyjnej w roku 2026. W ramach Strategii uwzględniono program inwestycyjny w kluczowych dla Spółki obszarach sprzedaży, produkcji oraz B+R, niezbędny do przekształcenia Spółki w organizację zdolną generować i obsługiwać zakładany poziom sprzedaż, głównie do klientów przemysłowych.
Do dnia dzisiejszego Spółka zrealizowała główne założenia planu inwestycyjnego:
rozszerzyła bądź zbudowała kompetencje w obszarach zarządzania produktami, projektami, produkcją;
stworzyła działy produkcji dla wszystkich grup produktowych, dział zarządzania jakością oraz wsparcia klienta;
istotnie zwiększyła moce produkcyjne dla urządzeń i tuszów przewodzących;
wzmocniła dział sprzedaży i otworzyła centrum demonstracyjno-sprzedażowe w Bostonie, USA;
rozszerzyła sieć lokalnych dystrybutorów na całym świecie;
rozszerzyła ofertę produktową o 3 rodzaje modułów drukujących przeznaczonych do zastosowań przemysłowych oraz tusz oparty na nanocząstkach złota, dedykowany do zastosowań w obszarze biosensorów;
istotnie zwiększyła swoją obecność na międzynarodowych wydarzeniach branżowych;
zabezpieczyła zapas kluczowych komponentów i zwiększyła bazę dostawców.
zabezpieczyła przestrzeń produkcyjną, laboratoryjną i biurową pod dalszy wzrost biznesu;
W efekcie tych działań, na początku I kwartału 2025 roku, Spółka rozpoczęła realizację pierwszego historycznie wdrożenia przemysłowego swojej technologii i potwierdziła zamówienie na pierwszą partię (6 szt.) modułów Ultra-Precise Dispensing (UPD) do bezpośredniego partnera - wiodącego chińskiego producenta maszyn do masowej produkcji wyświetlaczy FPD. Klientem końcowym rozwiązania wykorzystującego technologię XTPL, jest jeden z największych producentów wyświetlaczy z Chin o rocznych przychodach rzędu kilkudziesięciu mld USD.
Jednocześnie Spółka kontynuuje prace B+R nad rozwojem istniejących produktów i nowych produktów dla zachowania długoterminowej pozycji konkurencyjnej i rozszerzenia rynku o nowe aplikacje (komunikacja wysokiej częstotliwości, łączenie hybrydowe, microbumps dla mikromontażu) i branże (biosensory, automotive, obronna). Spółka znajduje się w zaawansowanej fazie prac rozwojowych związanych z uruchomieniem nowej linii biznesowej o roboczej nazwie DPS+ z przeznaczeniem do produkcji w modelu HMLV (High-Mix Low-Volume). Prace B+R trwają również nad rozwojem nowej generacji modułów drukujących, w tym opartych na systemie wielodyszowym oraz tuszów przewodzących.
Ponadto Spółka na bieżąco zarządza i zabezpiecza swoją własność intelektualną. Tylko w trakcie etapu realizacji programu inwestycyjnego przyznano Spółce xxx patentów, a sama Spółka dokonała xx nowych zgłoszeń patentowych.
Kontynuowane są również działania rozszerzające możliwości produkcyjne Spółki poprzez współpracę z zewnętrznymi partnerami. Projekt ten jest obecnie na zaawansowanym etapie pozyskania kluczowego partnera do dalszego skalowania produkcji urządzeń.
Spółka notuje stałe postępy w obszarze najbardziej zaawansowanych projektów przemysłowych oraz rosnący pipeline projektów przemysłowych na niższych etapach rozwoju, realizowanych w kluczowych branżach (półprzewodniki, zaawansowane wyświetlacze, PCB) oraz w kluczowych rynkach geograficznych (Azja, Ameryka Północna, Europa). Zwiększające się zainteresowanie technologią UPD przez partnerów przemysłowych to efekt stopniowego uwiarygodniania XTPL jako dostawcy rozwiązań przemysłowych, co potwierdza pierwsze wdrożenie na rynku chińskim, oraz rosnącej świadomości potencjalnych partnerów. Na dzień dzisiejszy na rynku operuje ponad 40 urządzeń DPS i 9 modułów przemysłowych.
Jednocześnie dynamika pierwszego wdrożenia przemysłowego jest niższa od zakładanej w Strategii 2023-2026r. Jednocześnie klienci Spółki sygnalizują raportowane do nich czasowe przesunięcie w stosunku do pierwotnie komunikowanych do Spółki założeń dotyczących horyzontu czasowego potrzeby rynkowej związanej kolejnymi węzłami generacyjnymi produktów, wymagającymi wysokorozdzielczego druku. Oznacza to że proces konwersji na sprzedaż pozostałych aktywnych projektów przemysłowych może zająć więcej czasu niż pierwotnie zakładano. Z tego względu Zarząd Spółki zdecydował o potrzebie zaktualizowania założeń i przyjęcia Strategii na lata 2026-2028. Nowa Strategia wydłuża horyzont osiągnięcia przez XTPL celu 100 mln zł sprzedaży komercyjnej do 2028 roku. Niezmieniony pozostaje potencjał wolumenu urządzeń UPD w ramach ewaluowanych projektów, ale przyjęto bardziej konserwatywne założenia co do czasu ich realizacji uwzględniając tempo pierwszego historycznie wdrożenia przemysłowego technologii XTPL oraz horyzont potrzeby rynkowej rozwiązań klientów końcowych, która pozostaje niezależna od Spółki.
Strategia na lata 2026-2028 identyfikuje lukę kapitałową w pierwszej połowie 2026 roku na poziomie 15-20 mln zł, dlatego prowadzone są obecnie cztery równoległe procesy, których celem jest zabezpieczenie finansowania na rok 2026, w którym oczekiwana jest komercjalizacja nowej linii biznesowej DPS+ oraz kolejnych wdrożeń przemysłowych, co umożliwi dalsze samodzielne finansowanie rozwoju XTPL:
finansowanie dłużne;
współfinansowanie prac B+R środkami z programów dotacyjnych;
pozyskanie inwestora strategicznego, który objąłby mniejszościowy udział w Spółce;
podwyższenie kapitału i emisja akcji skierowana do rynku.
Zarząd Emitenta uznał fakt aktualizacji Strategii Spółki za informację poufną, ponieważ jej realizacja może mieć istotny wpływ na przyszłą sytuację przychodową Emitenta, popularyzację rozwiązań technologicznych Spółki, a także na perspektywę postrzegania Emitenta przez inwestorów.
W związku z powyższym, w opinii Zarządu informacja o aktualizacji strategii spełnia kryteria wskazane w art. 7 ust. 1 Rozporządzenia MAR.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
[English version below]
Title:Strategy update.
Legal basis:
Article 17(1) MAR - confidential information.
Content of the Report:
With reference to Current Report 54/2023 of November 22, 2023, the
Management Board of XTPL S.A. ("Issuer", "Company", "XTPL") hereby
reports that it has updated the Company's strategy ("Strategy").
The Strategy for 2023-2026 focused on the development and scaling phase
of the XTPL business. The main target was to reach PLN 100 million in
commercial sales by 2026. The Strategy provides for an investment
program across the Company's key areas - sales, production, and R_D -
designed to transform XTPL into an organization able to generate and
support the anticipated sales volumes, mainly to industrial customers.
To date, the Company has delivered on the main objectives of its
investment plan:
expanded or built competencies in product, project, and production
management;
established production departments for all product groups, along with
dedicated quality management and customer support departments;
significantly increased production capacity for devices and conductive
inks;
strengthened the sales department and opened a Demo Center in Boston,
USA;
expanded its network of local distributors worldwide;
broadened its product portfolio with three types of printing modules
for industrial use and a gold nanoparticle ink designed for biosensor
applications;
significantly increased its presence at international industry events;
secured a stock of key components and increased its supplier base.
secured production, laboratory, and office facilities to accommodate
the Company's growth;
As a result of these activities, at the beginning of the first quarter
of 2025 the Company launched the first industrial implementation of its
technology and confirmed an order for the initial batch of six
Ultra-Precise Dispensing (UPD) modules from its direct partner - a
leading Chinese manufacturer of machines for the mass production of
FPDs. The end customer for the XTPL-enabled solution is one of China's
largest display manufacturers, with annual revenues of several tens of
billions of USD.
At the same time, the Company is continuing R_D on both existing and new
products to maintain its long-term competitive edge and to expand its
addressable market to include new applications (high-frequency
communication, hybrid bonding, micro-bumps for advanced packaging) and
new industries (biosensors, automotive, defense). The Company is in an
advanced stage of development preparing to launch a new business line
under the working name DPS+, intended for production in the HMLV
(High-Mix Low-Volume) model. R_D is also underway on a new generation of
printing modules, including designs based on a multi-nozzle system and
conductive inks.
Furthermore, the Company manages and protects its intellectual property
on an ongoing basis. During the implementation phase of the investment
program alone, the Company was granted 20 patents and filed 4 new patent
applications.
Activities are also continued to expand the Company's production
capabilities through cooperation with external partners. This project is
currently at an advanced stage of acquiring a key partner to scale up
device production.
The Company is making steady progress on its most advanced industrial
projects and has a growing pipeline of early-stage industrial projects
across key industries (semiconductors, advanced displays, PCBs) and key
geographic markets (Asia, North America, Europe). The growing interest
in UPD technology among industrial partners reflects XTPL's gradual
recognition as a supplier of industrial solutions, confirmed by the
first implementation in the Chinese market and the increasing awareness
among potential partners. Currently, there are more than 40 DPS devices
and 9 industrial modules in the market.
At the same time, the pace of the first industrial implementation is
slower than envisaged in the 2023-2026 Strategy. The Company's customers
report a shift in timing, compared with the assumptions originally
communicated to the Company, in the expected timeline for market demand
linked to successive product generations that require high-resolution
printing. This means that the conversion process for the remaining
active industrial projects into sales may take longer than originally
anticipated. For this reason, the Company's Management Board has decided
to update the assumptions and adopt the Strategy for 2026-2028. The new
Strategy extends the timeline for XTPL to achieve its target of PLN 100
million in commercial sales to 2028. The potential volume of UPD devices
within the projects under evaluation remains unchanged, but more
conservative assumptions have been adopted regarding their timelines,
taking into account the pace of the first-ever industrial implementation
of XTPL technology and the timing of market demand for end-customer
solutions, which is beyond the Company's control.
The 2026-2028 Strategy identifies a capital gap of PLN 15-20 million in
the first half of 2026. For this reason, four parallel processes are
being pursued aimed at securing financing for 2026, when the Company
expects the commercialization of the new DPS+ business line and further
industrial implementations, which will enable XTPL to continue financing
its growth independently. These processes include:
debt financing;
co-financing R_D projects through grant funding;
acquiring a strategic investor who would take a minority stake in the
Company;
a capital increase and a share issue directed to the market.
The Issuer's Management Board has classified the update of the Company's
Strategy as inside information, as its implementation may have a
material impact on the Issuer's future revenue position, the increased
adoption of the Company's technological solutions, as well as on how the
Issuer is perceived by investors.
For this reason, in the opinion of the Management Board, the information
about the Strategy update meets the criteria set out in Article 7(1) of
the MAR.
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1