Profil:
Gamivo SAGamivo zmienia strategię biznesową, chce m.in. uprościć strukturę i wejść na nowe rynki
Gamivo zmieniło strategię, spółka uprości strukturę oraz przygotuje ją do licencjonowania platformy przez inne podmioty. Celem nowej strategii jest również sprzedaż Gamivo .com Limited, operatora platformy odpowiedzialnego za obsługę płatności - podała spółka w komunikacie prasowym.
W nowej strategii Gamivo skupi się na rozwoju technologicznym platformy i poszerzaniu oferty produktowej. W komunikacie wskazano, że zmiana nie wpłynie na wyniki spółki przypadające akcjonariuszom j.d., a w długim terminie ma przyspieszyć rozwój geograficzny i produktowy spółki.
"To ruch, który pozwoli nam na efektywniejszą pracę nad kluczowymi elementami platformy, czyli technologią, marką, ofertą produktową i jakością obsługi. Chcemy bardziej skoncentrować się na naszych kluczowych kompetencjach, oddając bieżącą obsługę w ręce licencjobiorców. Przy czym chodzi głównie o obsługę płatności. Budowa oferty i marki oraz obsługa klientów pozostaje po naszej stronie" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Gamivo, Mateusz Śmierzewski.
Wskazano, że platforma Gamivo .com, w tym know-how, technologia, oprogramowanie, logo, domena i strona internetowa, a także wszelka własność intelektualna, pozostaje w posiadaniu spółki. Gamivo. com Limited będzie nadal operatorem platformy, odpowiedzialnym przede wszystkim za procesowanie płatności i wydawanie produktów cyfrowych do kupujących. Dotychczas był to jedyny operator, a po zmianie strategii może być ich więcej, ale żaden na zasadach wyłączności.
Zmiana ma umożliwić rozpoczęcie poszukiwania nowych partnerów w tym obszarze, którzy koncentrują się na działalności finansowej. Dzięki temu mogą osiągnąć wyższą efektywność procesów, ponieważ specjalizują się w obsłudze danych rynków – specyficznych kanałów płatności, marketingowych i sprzedażowych. To jednocześnie zmniejsza dla Gamivo ryzyka wynikające z reżimu prawnego danej lokalizacji. Gamivo była i będzie odpowiedzialna za rozwój technologiczny platformy oraz rozwój marki Gamivo. com.
Wskazano, że dotychczas Grupa Gamivo głównie generowała przychody z zarządzania platformą. Po zmianach będą to przede wszystkim opłaty licencyjne od operatorów platformy. Tym samym Grupa Gamivo może raportować niższe skonsolidowane przychody, ale również niższe koszty.
Równolegle, Gamivo i Gamivo .com Limited podpisały umowę znacząco zwiększającą opłatę licencyjną z dotychczasowych 5 proc. od przychodów osiągniętych przez licencjobiorcę z tytułu prowadzenia platformy. Sprzedaż Gamivo.com Limited jest zgodna z przyjętą strategią.
Gamivo jest właścicielem Gamivo .com - platformy z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych. Spółka jest notowana na NewConnect.(PAP Biznes)
mcb/ ana/