Profil:
Answear.com SAAnswear podtrzymuje cel osiągnięcia progu rentowności dla marki PRM w tym roku
Answear podtrzymuje cel osiągnięcia progu rentowności dla marki PRM w tym roku – poinformowali przedstawiciele zarządu. Spółka chce umocnić pozycję Answear na rynku w segmencie premium. Liczy na poprawę sentymentu konsumenta w drugim półroczu.
"Inwestycje w PRM na początkowym etapie działalności wpływają na obniżenie rentowności całej grupy, ale nic się nie zmieniło, wierzymy w tę markę. To co założyliśmy realizujemy i wierzymy, że za kilka najbliższych kwartałów ta marka będzie rentowna i będzie mocno kontrybuować do wzrostów i rentowności całej firmy” – powiedział na konferencji prezes Krzysztof Bajołek.
Jak poinformował prezes, trwa poszerzanie oferty produktowej PRM. Prowadzone są też działania marketingowe.
"Podtrzymujemy nasze założenie, że w tym roku uda się osiągnąć breakeven point dla tej marki” – powiedział wiceprezes Jacek Dziaduś.
W I kwartale 2024 r. Answear. com osiągnął przychody w wysokości 289 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rdr. Marża brutto zwiększyła się o 4 proc. rdr do 112 mln zł.
EBITDA spadła do 3,3 mln zł z 15,3 mln zł rok wcześniej. EBITDA samego Answear. com (bez PRM) wyniosła 8,3 mln zł.
"Wyniki pierwszego kwartału są pod presją m.in. inwestycji w markę PRM, która na tym etapie wymaga inwestycji. Wierzymy bardzo w tę markę, nic się nie zmieniło, ale potrzebujemy trochę czasu, by dojść do wyższych poziomów sprzedaży” – powiedział prezes Bajołek.
Jak dodał, na wyniki wpływ miał też m.in. obniżony popyt w e-commerce w Europie, aprecjacja złotego, słabe wyniki rynku ukraińskiego i wysoka baza z poprzedniego roku.
"Jeśli chodzi o drugie półrocze, to spodziewamy się trochę lepszego sentymentu na rynku konsumenckim. Mamy o wiele niższą bazę w drugim półroczu, zwłaszcza w trzecim kwartale, więc o wzrosty będzie dużo łatwiej. PRM z miesiąca na miesiąc powinien sprzedawać coraz więcej, efekty skali powinny skutkować uzyskaniem rentowności pod koniec roku. Answear powinien zaznaczyć swoją obecność w świadomości konsumentów jako marka premium” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek.
"Sądzimy, że cały ten rok powinien być podobny do ubiegłego, tylko z innym rozkładem przychodowym. Drugie półrocze powinno być pod względem rentowności dużo lepsze niż pierwsze” – dodał.
Answear otworzył niedawno salony sprzedaży w formule concept store Answear (2000 mkw.) i PRM (600 mkw.) w Fabryce Norblina w Warszawie.
"W naszej strategii istotną rzeczą jest przejście do segmentu premium, które pozwoli nam się odróżnić od konkurencji i zająć pozycję lidera w tym segmencie. Dlatego otworzyliśmy dwa concept store - dla Answear i PRM, mają one służyć realizacji celów sprzedażowych, również marketingowych i wizerunkowych, łącznie z pozyskiwaniem ekskluzywnych marek” – powiedział prezes Answear.
Answear. com kontynuuje premiumizację swojej oferty. W I kwartale 2024 r. 65 proc. oferty Answear. com stanowiły marki premium, z kolei marki z kategorii entry price wyniosły 9 proc. Ma to bezpośrednie przełożenie na średnią wartość zamówienia, która wyniosła 366 zł, co oznacza wzrost o 31 zł rdr.
Answear. com to internetowy sklep multibrandowy oferujący wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. Aktualnie Answear działa na 12 rynkach, a w planach ma start na kolejnych. PRM oferuje marki high-end sneakers & clothing. (PAP Biznes)
pel/ osz/