Profil:
Answear.com SAAnswear zwiększył w II kw. przychody wg MSSF o 20 proc. rdr do 341 mln zł
Answear wstępnie szacuje, że przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wzrosły w II kwartale 2024 roku o 20 proc. rdr do 341 mln zł. Sprzedaż online spółki wyniosła w tym okresie 344 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 21 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.
Narastająco, sprzedaż online za I półrocze 2024 r. wyniosła 624 mln zł i wzrosła o 13 proc. rdr. w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 551 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły 629 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. rdr.
"Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe, osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.
Answear podał, że w drugim kwartale 2024 r. osiągnął wysoką dynamikę sprzedaży rdr pomimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym.
Jak wskazała spółka, sprzedaż on-line w II kw. wyrażona w walutach stałych jest wyższa rdr o 30 proc., czyli dynamika rdr jest o 9 p.p. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Ok. 80 proc. sprzedaży spółki realizowane jest poza granicami kraju.
"Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów. Jednocześnie oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia" - podał Answear.
Jak podano, dobre wyniki sprzedażowe w II kw. zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM i repozycjonowaniem Answear do segmentu premium. W tym czasie uruchomiono również concept store PRM i Answear. com w Fabryce Norblina w Warszawie. (PAP Biznes)
pel/ gor/