Profil:
Answear.com SAAnswear liczy na dobry czwarty kwartał
Answear liczy na dobry czwarty kwartał i poprawę wyników w kolejnych kwartałach – poinformowali przedstawiciele spółki.
„Spodziewamy się co najmniej dobrego czwartego kwartału, gdzie negatywny wpływ efektu kursów walut już nie powinien być widoczny. Mamy nieco mniej wymagającą bazę z zeszłego roku, zwłaszcza w grudniu. Myślę, że czwarty kwartał powinien zakończyć się co najmniej dobrymi rezultatami” – powiedział Jacek Dziaduś, wiceprezes Answear, podczas webinaru na portalu StockWatch.
Dodał, że spółka liczy na poprawę wyników także w kolejnych kwartałach.
„Marka PRM, którą rozwijaliśmy przez ostatni rok, przestaje negatywnie oddziaływać na wyniki spółki, a zakładamy, że z czasem będzie kontrybuować pozytywnie do rentowności” – powiedział wiceprezes ds. finansowych.
„Spodziewamy się, że sentyment konsumenta będzie się stopniowo poprawiać, a przede wszystkim dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży koszt związany z repozycjonowaniem marki Answear do segmentu premium będzie się rozkładać na wyższą sprzedaż i mniej będzie obciążać rentowność spółki” – dodał Dziaduś.
W I poł. 2024 r. spółka zainwestowała rekordową kwotę 141 mln zł w działania marketingowe. Środki te zostały przeznaczone na kampanię prowadzoną na 11 rynkach, mającą na celu repozycjonowanie marki Answear do segmentu premium. W samym III kw. 2024 r. nakłady marketingowe wyniosły 62 mln zł, co oznacza obniżenie wskaźnika kosztów marketingowych w relacji do przychodów – z 22,6 proc. w I półroczu do 18,7 proc. w III kw.
Przychody Answear w III kwartale 2024 r. wyniosły 344 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr.
Przychody online wyniosły 350 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. rdr. W walutach stałych, pomijając wpływ negatywnych zmian kursów walutowych, spółka odnotowała wzrost przychodów online o 36 proc. rdr, do 375 mln zł.
EBITDA wyniosła w III kw. 2,1 mln zł, z czego strata marki PRM wyniosła 0,4 mln zł. W analogicznym okresie 2023 roku grupa miała ok. 7,2 mln zł EBITDA.
Answear. com to internetowy sklep multibrandowy oferujący ubrania, buty i dodatki. Aktualnie działa na 12 rynkach. Planuje dalszą ekspansję po powrocie do wyższej rentowności w kolejnych okresach. (PAP Biznes)
pel/ osz/