Grupa Wittchen szacuje, że miała w II kw. 112,1 mln zł przychodów, więcej o 2 proc. rdr

Grupa Wittchen szacuje, że w drugim kwartale 2024 roku miała 112,1 mln zł przychodów, czyli o 2 proc. więcej rdr - poinformowała spółka w komunikacie.

W drugim kwartale 2024 roku sprzedaż grupy Wittchen w segmencie detalicznym spadła o 1 proc. rdr do 94,8 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B sprzedaż wyniosła 17,3 mln zł wobec 14,5 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 19 proc.

Narastająco w okresie od stycznia do czerwca 2024 roku przychody ze sprzedaży ogółem spadły o 1 proc. do 205,1 mln zł. W segmencie detalicznym przychody ze sprzedaży wyniosły 179,8 mln zł i również były niższe o 1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Z kolei segment B2B w pierwszym półroczu 2024 roku zanotował 2 proc. spadek rdr do 25,2 mln zł.

"W drugim kwartale (...) odnotowaliśmy lekki wzrost przychodów ze sprzedaży, pomimo dużo bardziej wymagającego otoczenia rynkowego niż przed rokiem, o czym świadczą raportowane przez GUS kilkunastoprocentowe spadki rdr sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy utrzymującą się wysoką wrażliwość konsumentów na ceny, której towarzyszy agresywna polityka cenowa naszych konkurentów. Z kolei umocnienie się złotego wobec euro miało niekorzystny wpływ na wartość sprzedaży zagranicznej (wyrażonej w polskiej walucie), odpowiadającej za około 1/5 przychodów naszej grupy" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes spółki Jędrzej Wittchen.

Jak podano, średni kurs euro wyrażony w złotych w pierwszym półroczu tego roku był o blisko 7 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2023 roku.

"Na tym tle stabilną sprzedaż Grupy Wittchen należy uznać za dobry rezultat. Jest on jednak poniżej naszych ambicji. Naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju, skupiając się na rozwoju w kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W tym roku uruchomiliśmy już własny e-sklep w Austrii, a także pierwsze sklepy stacjonarne z logo Wittchen w Niemczech i Austrii, wzmacniając tym samym naszą obecność krajach niemieckojęzycznych. Niebawem zamierzamy też otworzyć kolejne salony w Rumunii" - powiedział prezes. (PAP Biznes)

mcb/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5137 0,45%
1 EUR 4,2702 0,12%
1 GBP 5,1229 0,39%
100 JPY 2,6510 0,24%
1 USD 3,8330 0,61%