Profil:
Wittchen SAWittchen ocenia, że konsumenci nadal są ostrożni, jeśli chodzi o wydatki; liczy na odwrócenie negatywnej tendencji
Wittchen ocenia, że konsumenci nadal są ostrożni, jeśli chodzi o wydatki, ale liczy, że zdoła trwale odwrócić negatywną tendencję i dąży do zwiększenia sprzedaży we wszystkich kanałach - poinformowała w komunikacie prasowym grupa zajmująca się sprzedażą galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz dodatków i akcesoriów.
"Konsumenci wciąż są bardzo ostrożni, jeżeli chodzi o wydatki, co potwierdzają raportowane przez GUS niskie odczyty dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy również wyraźne schłodzenie koniunktury w Niemczech, które są dla nas jednym z kluczowych rynków zagranicznych. W takim otoczeniu w drugim kwartale osiągnęliśmy niewielki wzrost sprzedaży i liczymy, że zdołamy trwale odwrócić negatywną tendencję z dwóch poprzednich kwartałów. Dążymy do zwiększania sprzedaży we wszystkich kanałach i jednocześnie uważnie kontrolujemy koszty" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Jędrzej Wittchen.
Ocenił, że grupa notuje rosnący udział przychodów ze sprzedaży w sieci stacjonarnej, gdzie klienci w mniejszym stopniu są wrażliwi na cenę, która w przypadku zakupów online często przesądza o zakupie.
"W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy inwestycje w rozwój sprzedaży za granicą, zarówno online, jak i w sieci stacjonarnej. Uruchomiliśmy salony w Niemczech, Austrii i Rumunii. Rumuński rynek jest obiecujący, bo przeciętny dochód rozporządzalny konsumentów rośnie i wykazują oni większą skłonność do zakupów. Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć w Bukareszcie trzeci salon marki Wittchen" - dodał prezes.
Grupa chce także uruchomić własny e-sklep w Słowacji. Na koniec drugiego kwartału produkty marki Wittchen były oferowane w 24 krajach Europy, za pośrednictwem 7 własnych e-sklepów oraz 46 platform marketplace.
Jak podano, Wittchen zmodernizuje i rozbuduje własne centrum logistyczne w Palmirach koło Warszawy. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowne jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych. Rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest obecnie na 2025 rok.
W drugim kwartale 2024 r. grupa Wittchen osiągnęła 112,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o ponad 2 proc. rdr. Wypracowany w tym okresie zysk operacyjny wyniósł 16,5 mln zł (+4,8 proc. rdr), a wynik EBITDA sięgnął 24,4 mln zł (+6,7 proc. rdr).
Zdecydowaną większość przychodów grupy (ok. 83 proc.) stanowi sprzedaż krajowa, która w drugim kwartale zwiększyła się o ponad 6 proc. rdr do ponad 93 mln zł, głównie dzięki wzrostowi w segmencie klientów biznesowych.
"Wzrost ten z nawiązką skompensował niższą sprzedaż na rynkach zagranicznych, na co wpłynęło pogorszenie koniunktury w Niemczech oraz umocnienie się złotego wobec euro (negatywny wpływ na poziom sprzedaży wyrażonej w polskiej walucie)" - dodano.
W drugim kwartale marża brutto na sprzedaży wyniosła 62,1 proc.
Poniżej przedstawiamy wyniki Wittchen w drugim kwartale 2024 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników. Dane w mln zł.
2Q2024 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2024 | rdr |
Przychody | 112,8 | 112,0 | 0,8% | 2,2% | 21% | 205,8 | -0,5% |
EBITDA | 24,4 | 20,1 | 21,2% | 6,6% | 73% | 38,5 | -9,0% |
EBIT | 16,5 | 12,7 | 30,4% | 4,6% | 139% | 23,4 | -17,1% |
zysk netto j.d. | 11,8 | 9,7 | 21,3% | -10,5% | 142% | 16,7 | -28,3% |
marża EBITDA | 21,6% | 18,0% | 3,65 | 0,90 | 6,43 | 18,73% | -1,76 |
marża EBIT | 14,6% | 11,3% | 3,33 | 0,33 | 7,22 | 11,37% | -2,29 |
marża netto | 10,5% | 8,7% | 1,77 | -1,48 | 5,22 | 8,10% | -3,14 |
(PAP Biznes)
doa/ gor/