Profil:
Wittchen SAWittchen chce zwiększać sprzedaż w kolejnych okresach
Wittchen chce zwiększać sprzedaż w kolejnych okresach - poinformowali przedstawiciele spółki. Firma kontynuuje przygotowania do rozbudowy centrum logistycznego, struktura finansowania inwestycji nie jest przesądzona.
"Życzylibyśmy sobie, żeby wyniki finansowe były jeszcze lepsze. Zwiększamy wolumeny, ale jeśli chodzi o ceny, to nie mamy przestrzeni do tego, żeby je zwiększać. Ciągle czujemy presję konkurencji, również konkurencji ze strony platform chińskich. (...) Konsumpcja rosła umiarkowanie. (...) Spółka podejmie różne działania, aby te przychody dynamizować, żeby je zwiększać w kolejnych okresach" - powiedział podczas wideokonferencji Dariusz Kormański, menedżer ds. finansów, IR i rozwoju.
W pierwszym kwartale 2025 roku przychody Grupy Wittchen sięgnęły 93,8 mln zł i były o 1 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Sprzedaż Grupy Wittchen na rodzimym rynku w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 75,5 mln zł, co oznacza wzrost o 2,2 proc. rdr, natomiast na rynkach zagranicznych sięgnęła 18,3 mln zł i była niższa o 4,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Wolumen sprzedanych produktów wzrósł przy tym o 10 proc rdr.
W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż internetowa, realizowana poprzez własne e-sklepy oraz platformy marketplace, wygenerowała 53,1 mln zł przychodów (+6 proc. r/r) i odpowiadała za 57 proc. łącznej sprzedaży.
Spółka nie wyklucza nowych otwarć sklepów, ale raczej skupia się na odświeżeniu istniejących lokalizacji.
"Jeśli chodzi o sklepy w Polsce, to nastawiamy się na zwiększenie metrażu, zwiększenie oferty, optymalizację sklepów. Zostajemy w najlepszych centrach, gdzie wiemy, że jest to dla nas biznesowo najbardziej korzystne. Jeśli otrzymamy lub też wynegocjujemy dobre propozycje, nie mówimy nie dla nowych otwarć. Teraz skupiamy się przede wszystkim na remontach, żeby nasze sklepy zostały odświeżone i dostosowane do komfortu klientów. To jest priorytet na ten rok" - powiedziała Katarzyna Rosiek, dyrektor zarządzająca.
"Jeśli chodzi o zagranicę, to skupiamy się przede wszystkim na obserwacji rynku, na alokacji towaru, na wzmocnieniu brandu. Natomiast jeśli będziemy mieli dobrą ofertę, będziemy czuli, że to jest miejsce dla nas, to jesteśmy otwarci na nowe propozycje w centrach" - dodała.
Wittchen kontynuuje przygotowania do rozbudowy centrum logistycznego. Inwestycja ta docelowo ma zwiększyć efektywność logistyki i pozwoli obniżyć koszty wysyłek. Inwestycja w Palmirach obejmie budowę trzeciej hali magazynowej, a także dalszą automatyzację obsługi przesyłek w istniejących magazynach.
Spółka rozpoczęła rozmowy z instytucjami finansowymi dotyczące finansowania tej inwestycji.
Jak poinformował Dariusz Kormański, struktura finansowania inwestycji nie jest przesądzona. Spółka może ją sfinansować częściowo środkami własnymi, częściowo kredytem inwestycyjnym, bada możliwość dofinansowania.
Pytany o termin zakończenia inwestycji, odpowiedział: "Zakładając, że rozpoczniemy o czasie, raczej będzie to rok 2027 niż 2026 rok".
"Sądzimy, że do końca roku uporamy się z kompletną dokumentacją, wliczając w to wydanie pozwolenia na budowę oraz przygotowanie dokumentacji wykonawczej i technicznej" - dodał Kormański.
Zarząd spółki nie podjął jeszcze decyzji w temacie dywidendy za ubiegły rok.
Na koniec marca 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (w tym w Polsce), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach. (PAP Biznes)
pel/ ana/