Profil:
Ferro SAZysk netto j.d. Ferro w II kw. '24 wyniósł 16,6 mln zł, powyżej oczekiwań
Grupa Ferro odnotowała w drugim kwartale 2024 roku 16,6 mln zł zysku netto j. d. wobec 12,6 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Wynik spółki okazał się lepszy od konsensusu PAP Biznes na poziomie 14 mln zł.
Zysk operacyjny wzrósł do 21,3 mln zł z 20,1 mln zł rok wcześniej i był o 2,1 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes (20,9 mln zł).
EBITDA wyniosła 25,5 mln zł wobec 24,3 mln zł w II kw. 2023 r. Wynik okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków.
Przychody grupy wyniosły w drugim kwartale 179,9 mln zł wobec 182,6 mln zł rok wcześniej i 184,3 mln zł oczekiwanych przez rynek.
Narastająco, po pierwszym półroczu 2024 roku grupa ma 33,3 mln zł zysku netto dla akcjonariuszy jednostki dominującej (wzrost o 11 proc. rdr), EBITDA jest wyższa o 5 proc. rdr i wynosi 56,0 mln zł, a przychody wynoszą 379,3 mln zł wobec 390,1 mln zł przed rokiem.
Wartość sprzedaży zagranicznej grupy w I półroczu 2024 r. przekroczyła 224 mln zł (udział ponad 59 proc. w przychodach ogółem). Przychody na rynku polskim wyniosły 155,3 mln zł.
Sprzedaż w segmencie armatury sanitarnej sięgnęła 187,6 mln zł i była nieznacznie niższa w ujęciu rdr. Sprzedaż segmentu armatury instalacyjnej wyniosła 122,9 mln zł (wobec 134,8 mln zł rok wcześniej), a segmentu źródeł ciepła była wyższa o 11 proc. rdr i przekroczyła 60,0 mln zł.
Jak podała spółka w komunikacie prasowym, w jej wynikach za I półrocze widoczny był pozytywny wpływ ograniczenia kosztów działalności, wynikający z postępującej efektywności grupy w połączeniu z pewną stabilizacją cen surowców i transportu przy utrzymującej się wymagającej sytuacji popytowej w regionie.
"Nastroje konsumenckie na poszczególnych rynkach mogą być do pewnego stopnia zróżnicowane, dlatego strategicznie stawiamy na dywersyfikację geograficzną, ale ogólne trendy makro – szczególnie w ujęciu średnioterminowym - pozostają raczej zbieżne i nie uległy w ostatnich miesiącach poprawie. Jednocześnie rynki nadal charakteryzują się zmiennością, jeśli chodzi o ceny surowców czy transportu, więc wciąż dużą wagę przykładamy do efektywności działalności Ferro, co przynosi pożądane efekty" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym prezes Wojciech Gątkiewicz.
"Pomimo nieco słabszej obecnie koniunktury sukcesywnie realizujemy kluczowe inicjatywy strategiczne, dbając przy tym o stabilną, bezpieczną sferę finansową grupy" - dodał prezes.
Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów. (PAP Biznes)
pel/ ana/