Dla firm handlowych kluczowa będzie redukcja kosztów działania - PIE (opinia)
Dla firm handlowych kluczowa będzie redukcja kosztów działania - oceniają analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
PIE przytacza wyniki badania, z którego wynika, że w handlu obserwowane są gorsze wyniki związane z popytem i podażą oferowanych dóbr. 43 proc. firm handlowych zanotowało we wrześniu spadek wartości sprzedaży, a 36 proc. spadek liczby nowych zamówień.
Są to gorsze wyniki niż w poprzednim miesiącu, w którym spadek sprzedaży sygnalizowało 33 proc. firm, a spadek liczby nowych zamówień 27 proc.
"Wobec słabnącej dynamiki sprzedaży, będącej efektem ograniczania zakupów przez konsumentów, kluczowym wyzwaniem dla firm handlowych może być redukcja kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Działanie to w wielu firmach handlowych może okazać się niezbędne dla utrzymania płynności finansowej przedsiębiorstwa" - ocenia PIE.
"Redukcja kosztów nie powinna się jednak odbywać poprzez zwalnianie pracowników czy zmniejszanie wynagrodzeń. Zdecydowana większość firm handlowych (79 proc.) chce utrzymać poziom zatrudnienia, a 90 proc. chce pozostawić wynagrodzenia pracowników bez zmian" - dodaje. (PAP Biznes)
map/ gor/