Agora w I kw. miała 9,2 mln zł straty netto j.d. oraz 53 mln zł zysku EBITDA
Strata netto j.d. Agory w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosła 9,2 mln zł, wobec zysku na poziomie 3,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, z kolei zysk EBITDA grupy wyniósł 53 mln zł, o 0,7 proc. mniej rdr.
Przychody Agory w I kw. spadły o 6,9 proc. rdr do 349,3 mln zł, a zysk operacyjny wyniósł 6,4 mln zł, co oznacza spadek o 39,6 proc. rdr.
Z kolei przychody z usług reklamowych grupy w I kw. wyniosły 163,6 mln zł o 3,7 proc. więcej rdr.
EBITDA bez MSSF16 wyniosła 24,9 mln zł wobec 26,8 mln zł przed rokiem, a wynik operacyjny w tym ujęciu wykazał stratę na poziomie 0,4 mln zł wobec zysku na poziomie 4 mln zł rok wcześniej.
Przepływy pieniężne netto netto Agory z działalności operacyjnej w I kw. wyniosły 60,9 mln zł, co oznacza spadek o 15,4 proc. rdr, przepływy pieniężne netto razem wyniosły 9,6 mln zł czyli o 66,2 proc. mniej rdr.
Na koniec marca grupa Agora dysponowała środkami pieniężnymi i krótkoterminowymi aktywami finansowymi w wysokości 143,2 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 140,1 mln zł (kasa, rachunki i lokaty bankowe) oraz krótkoterminowe aktywa finansowe w wysokości 3,1 mln zł.
Segment reklama zewnętrzna wypracował 44,7 mln zł przychodów o 12 proc. więcej rdr i był biznesem, w którym wpływy reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej grupy.
Wpływy reklamowe tego segmentu wzrosły o 12 proc. do poziomu 41,2 mln zł. Na ich pozytywną dynamikę najistotniej wpłynęły przychody z kampanii realizowanych na nośnikach typu digital, citylight oraz city transport. AMS pozostaje liderem rynku OOH w Polsce oraz najszybciej rosnącym graczem na rynku digital OOH – przychody firmy w tym obszarze wzrosły aż o 40 proc. rok do roku.
Z kolei segment Radio wypracował 82 mln przychodów, więcej o 4,9 proc. rdr zł. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 4,8 proc. do 74,8 mln zł. Wyższe były także wpływy cyfrowe segmentu – o 11,5 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r.
Zwiększyły się zarówno przychody z reklamowych usług internetowych, jak i przychody z tytułu sprzedaży subskrypcji premium TOK FM. Serwis radiozet.pl jest liderem wśród serwisów stacji radiowych, z wynikiem o ponad milion realnych użytkowników więcej od rmf.fm2.
W pierwszym kwartale 2025 r. segment Film i Książka odnotował zysk zarówno na poziomie EBIT – 17,9 mln, jak i na poziomie EBITDA – 39,2 mln przy 154,3 mln zł przychodów, czyli mniej o 15,1 proc. rdr.
Spadek przychodów odnotowała działalność kinowa, która mimo to stanowiła największą kategorię przychodów tego segmentu.
Zmniejszyły się przychody ze sprzedaży biletów oraz ze sprzedaży barowej w kinach, przy jednoczesnym wzroście wpływów ze sprzedaży reklam w kinach Helios. W ocenie spółki, gorszy wynik niż w ubiegłym roku ma związek z wysoką bazą porównawczą z pierwszego kwartału 2024 r., kiedy w kinach wysoką frekwencję notowały filmy "Akademia Pana Kleksa" (2,5 mln widzów) i "Diuna 2" (1,5 mln widzów).
Według szacunków Heliosa liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 13 mln i była niższa o 17,7 proc. rdr. Wzrosły także przychody Wydawnictwa Agora.
Przychody Wydawnictwa Agora wzrosły w pierwszym kwartale 2025 r. o 37,2 proc. i wyniosły 17,7 mln zł. Wzrost przychodów związany był m.in. z wyższymi przychodami ze sprzedaży produktów cyfrowych oraz organizacją Festiwalu Piosenki Filmowej w Bydgoszczy.
Segment Prasa Cyfrowa i Drukowana odnotował wyższe wyniki operacyjne zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Głównym czynnikiem, który pozytywnie wpłynął na te rezultaty, był spadek kosztów operacyjnych.
Przychody tego segmentu w I kw. wyniosły 43 mln zł o 8,9 proc. mniej rdr.
Jak podano, w tym czasie "Gazeta Wyborcza" utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych. Segment odnotował również wyższe przychody ze sprzedaży reklam – o 6,3 proc. (11,9 mln zł), głównie dzięki większym wpływom reklamowym w papierowej wersji dziennika. (PAP Biznes)
mcb/ asa/