Profil:
Agora SAAgora podtrzymała prognozę dynamiki wydatków na reklamę w '25 na poziomie ok. 6,5-8,5 proc.
Agora podtrzymała prognozę dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w całym 2025 r. na poziomie około 6,5-8,5 proc - poinformowała Agora w sprawozdaniu zarządu.
"Dynamika rynku reklamowego w pierwszym kwartale 2025 r. była zgodna z oczekiwaniami. Spółka na ten moment nie zmienia swoich oczekiwań co do tempa wzrostu całego rynku reklamy oraz jego poszczególnych segmentów. Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2025 r. będzie na poziomie około 6,5-8,5 proc." - napisano w raporcie.
"Jednocześnie warto zauważyć, że ze względu na wiele czynników niepewności i gwałtowne zmiany w otoczeniu rynkowym trudno jest dokonywać długoterminowych założeń. Niepewność dotyczy czynników makroekonomicznych związanych przede wszystkim z sytuacją geopolityczną. Dlatego też powyższe szacunki mogą być obarczone błędem, a ich trafność może być dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności" - dodano.
Agora podała, że w pierwszym kwartale 2025 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2024 r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 2,99 mld zł. Wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy.
Ponadto wskazano, że w tym okresie dynamicznie rosły wydatki reklamowe w internecie. Dość duży wzrost dotyczył także reklamy radiowej. Nieznacznie, o ok. 1 proc. wzrosły wydatki reklamowe w telewizji, w reklamie zewnętrznej i w reklamie kinowej. Tylko prasa odnotowała spadek wpływów reklamowych. (PAP Biznes)
mcb/ asa/