Profil:
Allegro.eu S.A.Allegro analizuje możliwości poszerzenia oferty, wejścia w nowe segmenty
Grupa Allegro analizuje możliwości poszerzenia oferty, wejścia w nowe segmenty, by przyspieszyć przyszły wzrost - poinformowali przedstawiciele spółki.
"Dołączyłem do firmy w maju i zaczęliśmy zarówno z teamem zarządzającym, jak i radą nadzorczą rozważać co możemy zrobić, żeby jeszcze przyspieszyć rozwój Allegro. (...) Chcemy odkrywać nowe segmenty rynku, chcemy się rozwijać z naszymi klientami, żeby też zaspokajać potrzeby przyszłych generacji" - powiedział podczas wideokonferencji prezes Allegro, Marcin Kuśmierz.
"Jesteśmy skupieni na kilku nowych strategicznych kierunkach, które analizujemy i rozważamy jako kierunki naszego rozwoju. Przede wszystkim chcemy wzmacniać naszą działalność podstawową, chcemy wzmacniać i rozbudowywać nasz marketplace (...), ale też chcemy obudować to usługami dodatkowymi, żeby rzeczywiście zaspokajać w pełni potrzeby klientów. Będziemy rozważali, jak dodać wertykalne specjalizacje, jak budować know-how, jak pomagać naszym klientom nie tylko znaleźć samodzielnie dane produkty, ale jak im podpowiadać i doradzać, żeby mogli rzeczywiście wybrać najlepszą opcję, która jest dostępna" - dodał.
Jak poinformował, Allegro będzie również rozważać dodanie różnych usług dodatkowych, wspierających proces zakupowy.
"Pokrywamy niemal wszystkie kategorie na rynku, ale widzimy, że pojawiają się nowe kategorie czy usługi, które wchodzą na rynek i cieszą się popularnością wśród konsumentów. Prowadzimy różne badania, jakie jeszcze produkty mogą być dodane do marketplace'u, aby rzeczywiście ewoluować razem z klientami i przyciągać nowe grupy klientów, rozumianych jako konsumentów, ale też jako sprzedawców" - powiedział.
Kuśmierz wskazał, że spółka szczególnie przygląda się rynkowi usług.
"Widzimy, że konsumenci coraz częściej chcą być wyposażani w różnego rodzaju usługi, rozważamy wejście w różne segmenty. (...) Rynek usług szybko ewoluuje, szybko się rozwija i tutaj widzimy potencjał również do przyciągnięcia nowych grup odbiorców i wykreowania dla nich nowych wartości" - powiedział prezes Allegro.
Poinformował, że rozważane jest też potencjalne wykorzystanie usług, które są w grupie Allegro i udostępnianie ich poza marketplace. Prezes wskazał w tym kontekście przykład Allegro Pay, czy usług reklamowych.
Pytany, czy przy rozważaniu nowych usług spółka bierze pod uwagę akwizycje, prezes odpowiedział: "To jeszcze jest za wczesny etap, żeby odpowiedzieć jednoznacznie na takie pytanie. Jesteśmy na dość wczesnym etapie analizy rynku, potencjału i tego, gdzie możemy być i jaką wartość możemy wykreować dla naszych klientów. Oczywiście hipotetycznie możemy dzisiaj rozważyć, że to może być zarówno rozwój organiczny, jak i potencjalnie M&A".
"Przede wszystkim jesteśmy marketplace i gros naszego biznesu opiera się na współpracy z merchantami, z partnerami. To jest nasz model docelowy i tak chcemy się rozwijać. Jeśli więc zdecydujemy się wchodzić w nowe segmenty rynku, to prawdopodobnie gros naszej aktywności będzie oparte również o współpracę z partnerami zewnętrznymi" - dodał prezes.
Firma wdraża różne rozwiązania AI, widząc ogromny potencjał w tej technologii. Prezes ocenił, że AI może poprawić doznania zakupowe klientów oraz zwiększyć produktywność grupy. (PAP Biznes)
pel/ asa/