Profil:
Answear.com SAANSWEAR.COM SA (1/2025) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za IV kwartał 2024 r. oraz 12 miesięcy 2024 r.
Raport bieżący 1/2025
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za IV kwartał 2024 r. oraz 12 miesięcy 2024 r. wraz z wartościami porównawczymi za IV kwartał 2023 r. oraz 12 miesięcy 2023 r.:
- W czwartym kwartale 2024 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 23,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., osiągając wartość 546,3 mln zł (IV kwartał 2023 r.: 442,1 mln zł). Sprzedaż online za 12 miesięcy 2024 r. wyniosła 1.520,4 mln zł i wzrosła o 19,8% w porównaniu do 12 miesięcy 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 1.269,1 mln zł.
- Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w czwartym kwartale 2024 r. wyniosły 525,6 mln zł osiągając dynamikę 4Q2024 / 4Q2023 na poziomie 22,1% (IV kwartał 2023 r.: 430,4 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2024 r. wyniosły 1.501,5 mln zł i wzrosły o 19,2% w porównaniu do 12 miesięcy 2023 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 1.260,1 mln zł.
Komentarz Zarządu do danych liczbowych:
W czwartym kwartale 2024 r. Spółka raportuje wysoką ponad 22% dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku, co powoduje, że dynamika wzrostu dla całego 2024 r. wzrosła z raportowanych po 3 kwartałach 17,6% do 19,2% dla pełnych 12 miesięcy br.
Dobrze przygotowana oferta kolekcji jesień-zima 2024, starannie opracowane kampanie promocyjne oraz druga odsłona kampanii wizerunkowej Answear z markami premium przyniosły zadowalające efekty sprzedażowe.
Spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię umocnienia swojej pozycji w segmencie premium i udoskonala ofertę produktową, a osiągnięte dynamiki sprzedaży na poziomie wyraźnie wyższym niż konkurencja on-line potwierdzają zasadność obranego kierunku zmian.
Znaczące inwestycje zarówno w rozwój przejętej marki PRM, repozycjonowania Answear.com, jak i otwarcia koncept store-ów w Fabryce Norblina, przełożyły się na obserwowany korzystny trend wzrostowy w sprzedaży, a główne koszty tych zmian poniesione zostały w poprzednich kwartałach. Pomimo kontynuacji w czwartym kwartale szerokozasięgowej kampanii wizerunkowej, podnoszącej poziom wydatków marketingowych, efekty przyjętej strategii oraz rosnąca skala biznesu pozwalają oczekiwać stopniowej poprawy rentowności Spółki, zarówno w samym czwartym kwartale tego roku, jak i w perspektywie kolejnych okresów sprawozdawczych.
Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.
Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za IV kwartał 2024 r. oraz 12 miesięcy 2024 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz