Profil:
Aplisens SAAplisens zakłada, że EBITDA w II pół. '24 nie będzie gorsza niż w I połowie roku
Aplisens przewiduje, że EBITDA grupy w drugim półroczu 2024 roku nie będzie gorsza niż w pierwszym półroczu tego roku, gdy wyniosła 20,1 mln zł - wynika z wypowiedzi prezesa Adama Żurawskiego. Dodał, że w tym roku możliwe jest osiągnięcie porównywalnych rdr przychodów.
"Zakładamy, że drugie półrocze nie powinno być gorsze niż pierwsze" - powiedział prezes, pytany o EBITDA grupy, podczas telekonferencji dla mediów i analityków.
Dodał, że w całym 2024 roku możliwe jest osiągnięcie porównywalnej sprzedaży rdr.
"Mieliśmy relatywie wysoką bazę w ubiegłym roku, przez pierwsze trzy kwartały, sprzedaże dynamicznie rosły. I bardzo ciężko będzie utrzymać w tych trzech kwartałach sprzedaż na poziomie ubiegłorocznym. Czwarty kwartał był już słaby. To wynikało z tendencji spadku zamówień, która się pojawiła w wakacje w ubiegłym roku. Teraz powoli obserwujemy wzrost zamówień (...) Powinniśmy nadrobić w jakiejś części straty z trzech kwartałów, jeśli chodzi o przychody. Jest duża szansa, że te przychody będą w jakiś sposób porównywalne" - powiedział Żurawski.
Przychody grupy Aplisens spadły w pierwszym półroczu 2024 roku o 2,2 proc. do 78,6 mln zł. EBITDA zmniejszyła się o 21 proc. do 20,1 mln zł. Zysk netto spadł o 27,6 proc. do 12,8 mln zł.
Cele finansowe grupy zakładają wzrost przychodów ze sprzedaży do około 180 mln zł w 2025 roku, co oznacza wzrost o około 41 proc. względem roku 2022. Cele roczne przewidują dynamikę wzrostu przychodów na poziomie odpowiednio 11 proc., 12 proc. i 13 proc.
Zgodnie z założeniami strategii na lata 2023–2025, w 2023 roku spółka zaplanowała realizację przychodów ze sprzedaży na poziomie 142,2 mln zł. W 2023 roku cel ten został przekroczony, bowiem przychody wyniosły 163,2 mln zł.
Cel na 2024 rok to 159,5 mln zł. Po pierwszym półroczu jego realizacja wynosi 49 proc.
Zdaniem dyrektor finansowej Agnieszki Machnikowskiej-Żółtek nie ma potrzeby rewizji strategii w zakresie przychodów.
"Jesteśmy w połowie okresu obowiązywania naszej strategii trzyletniej, jesteśmy po półtora roku. Jeśli chodzi po przychody, to na ten moment, nie widzimy potrzeby aktualizacji strategii, gdyż w ujęciu narastającym realizujemy ją zgodnie z założeniami" - powiedziała.
Aplisens jest producentem aparatury kontrolno-pomiarowej i elementów automatyki. (PAP Biznes)
epo/ gor/