Auchan liderem najniższych cen w maju, wyprzedził Selgros i Makro Cash & Carry - ASM SFA
Auchan był liderem najniższych cen w maju, wyprzedził Selgros i Makro Cash & Carry - podała agencja badawcza ASM SFA.
Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w Auchan wyniósł 262,16 zł. To spadek o 20,20 zł, czyli o 7,16 proc. mniej niż najtańszy koszyk w kwietniu, należący przed miesiącem również do sieci Auchan.
Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 37,55 zł (Selgros Cash & Carry) i 47,04 zł (Makro Cash & Carry).
Najwyższą wartość koszyka zakupowego w maju odnotowano w sieci Intermarché, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 335,36 zł.
Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było zrobić w hipermarketach - 302,41 zł. W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w dark store - 357,44 zł. Natomiast najtańsze zakupy (295,30 zł) można było zrobić w sieciach hybrydowych.
Badanie ASM SFA wykazało, że w maju wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów najbardziej - w ujęciu miesiąc do miesiąca - podrożały pasta do zębów (9,54 proc.) i kawa (6,41 proc.).
Natomiast największe obniżki dotyczyły pomidorów (30,65 proc.) i żelu pod prysznic (5,83 proc.). (PAP Biznes)
map/ osz/