Profil:
BoomBit SABoomBit miał w 2024 roku 30,5 mln zł skorygowanej EBITDA
BoomBit miał w 2024 roku 30,5 mln zł skorygowanej EBITDA i 10,8 mln zł skorygowanego zysku netto - podała spółka w raporcie. Przychody spółki wyniosły w tym okresie 224,8 mln zł.
W pierwszej dekadzie kwietnia spółka podała w szacunkach za 2024 rok, że zwyczajna EBITDA grupy wyniosła 29,6 mln zł, a zysk netto był na poziomie 4,1 mln zł. Z kolei skonsolidowany przychód ze sprzedaży wyniósł 224,8 mln zł, a skonsolidowany wynik ze sprzedaży brutto 28,4 mln zł. Prognozy BoomBitu były zgodne z finalnymi wynikami.
Na wyniki finansowe grupy w 2024 roku wpływ miały m.in. zdarzenia jednorazowe w tym odpisy aktualizujące wartość nakładów na prace rozwojowe w łącznej wysokości 11,7 mln zł oraz wycena do wartości godziwej udziałów posiadanych w spółce SuperScale, która skutkowała rozpoznaniem kosztu w wysokości 7 mln zł.
Z kolei pozytywny wpływ na wynik miało rozpoznanie zysku w wysokości 10,1 mln zł z tytułu utraty kontroli nad ADC Games. W rezultacie skorygowana EBITDA Grupy w 2024 roku wyniosła 30,5 mln zł wobec 18,9 mln zł w 2023 roku, a skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 10,8 mln zł, wobec 4,5 mln zł rok wcześniej.
Segment gier mobilnych wygenerował o 43 proc. wyższą skorygowaną EBITDA na poziomie 29,2 mln zł i zanotował 63 proc. wzrost skorygowanego zysku netto do 11,9 mln zł. W segmencie blockchain skorygowana EBITDA wyniosła 1,3 mln zł wobec straty 1,5 mln zł w roku 2023, a skorygowana strata netto zmniejszyła się z 2,8 mln zł w 2023 roku do 1,1 mln zł w roku bieżącym.
W 2024 na przychody grupy złożyło się 218,6 mln zł z gier mobilnych. Najpopularniejszymi tytułami były Hunt Royale (41,6 mln zł w 2024 roku i 10,1 mln zł w IV kw. 2024) oraz Darts Club (32,1 mln zł w 2024 i 10 mln zł w IV kw. 2024).
Wśród najlepiej zarabiających gier były również wydane w 2024 roku gry Dawn of Ages (9,3 mln zł w 2024 roku) oraz Downhill Race League (6,1 mln zł), która została najczęściej pobieranym tytułem Hyper-Casual w portfolio w 2024 roku.
Wydana w drugiej połowie roku gra Clash of Destiny osiągnęła 2,7 mln zł przychodów w IV kw. 2024. Inne zeszłoroczne premiery to Offroad Runner, Car Sales Simulator czy Loot Heroes.
W segmencie projektów blockchain duży wpływ na wyniki miały niekorzystne uwarunkowania rynkowe sektora kryptowalut. Z uwagi na wysoką niepewność kontynuowania projektów realizowanych przez BoomLand, grupa BoomBit podjęła decyzję o utworzeniu odpisów aktualizujących, obejmujących 100 proc. nakładów na prace rozwojowe oraz należności i pożyczki wobec tej spółki.
Kolejnym ważnym wydarzeniem wpływającym na wyniki tego segmentu była dekonsolidacja Grupy ADC, której wyniki od drugiego półrocza ujmowane są metodą praw własności.
Jak podano w komunikacie, saldo gotówki na koniec 2024 roku wyniosło 14,8 mln zł i było istotnie niższe rdr, ale mając na uwadze podejmowane już i planowane inicjatywy ukierunkowane na wzrost przychodów, jak również wdrażane oszczędności kosztowe, grupa liczy na stopniową poprawę przepływów pieniężnych w bieżącym roku.
Spółka poinformowała, że w związku z poniesioną w 2024 roku stratą jednostkową oraz brakiem zdolności dywidendowej, zarząd nie będzie mógł rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy za poprzedni rok.
"W 2025 roku planowanych jest kilka soft launchy oraz premier gier Mid-Core/Casual, takich jak Hunter’s Origin, Big Helmets: Warriors of Destiny, Mini Golf, Among Dead i Idle Nightclub. Jednocześnie poszerzamy nasz pipeline, między innymi o gry typu puzzle czy aplikacje mobilne. Planujemy również premiery na innych platformach dystrybucyjnych, w tym na Steam, Epic Games Store oraz konsolach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes spółki Marcin Olejarz.
"W 2024 roku kontynuowaliśmy rozwój usług, które wcześniej wykorzystywaliśmy wyłącznie na potrzeby wewnętrzne. Dotyczy to autorskich narzędzi Business Intelligence, produkcji playable ads oraz technologii cross-promo. Zrealizowaliśmy dotychczas kilkadziesiąt zleceń zewnętrznych i pozyskaliśmy pierwszych klientów na nasze narzędzia BI. W 2025 roku planujemy zaoferowanie tych usług w modelu SaaS pod odrębną marką" – dodał. (PAP Biznes)
mcb/ osz/