Budimex zakwalifikowany do drugiego etapu przetargu na budowę Rail Baltica w Estonii

Rail_Baltica.jpg

Budimex, jako część międzynarodowego konsorcjum, został zakwalifikowany do drugiego etapu przetargu na budowę odcinka głównej linii kolejowej w Estonii, która połączy Tallinn z Łotwą, czyli kluczowego elementu inwestycji Rail Baltica - podał Budimex w komunikacie prasowym.


W skład konsorcjum wchodzą jeszcze firmy takie jak: Bouygues Travaux Public, Ingérop Conseil et Ingénierie, KMG Infra OÜ oraz WSP Finland Oy.

Celem projektu jest stworzenie nowoczesnej infrastruktury kolejowej w Estonii umożliwiającej pociągom osiąganie prędkości do 249 km/h. Budowa jest współfinansowana przez Unię Europejską oraz estoński budżet państwowy.

Łączna wartość przetargu może osiągnąć łącznie nawet 932 mln euro, wliczając w to opcję zakupu strategicznych materiałów. Inwestycja podzielona jest na dwa etapy, na które planuje się podpisać oddzielne umowy.

Etap 1 obejmuje budowę nawierzchni kolejowej na odcinku Ülemiste–Pärnu oraz podbudowy odcinka Tootsi–Pärnu. Szacunkowa wartość kontraktu to 394 mln euro.

Etap 2 to projektowanie i budowa odcinka Pärnu–Ikla, aż do granicy z Łotwą. Szacunkowa wartość kontraktu to 332 mln euro.

"Zakwalifikowanie nas do kolejnego etapu przetargu na projekt Rail Baltica w Estonii to dowód na to, że Budimex jest gotowy podejmować się największych wyzwań infrastrukturalnych w Europie. Nasze doświadczenie i kompetencje pozwalają nam skutecznie współpracować z partnerami międzynarodowymi, wnosząc wartość dodaną do strategicznych projektów. Rail Baltica to nie tylko inwestycja w nowoczesną kolej, ale także w rozwój współpracy między państwami i ogromna zmiana oblicza infrastruktury transportowej w naszym regionie" – ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Budimeksu Artur Popko.

Ostateczny wybór w przetargu zostanie ogłoszony w pierwszej połowie 2025 roku.

Budimex, w ramach konsorcjum ERB RAIL (Eiffage Génie Civil, Budimex SA, Rizzani de Eccher), realizuje już inny, 230-kilometrowy fragment linii kolejowej Rail Baltica, stanowiącej część Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Wartość kontraktu wynosi 3,7 mld euro, a zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2032 rok. (PAP Biznes)

doa/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5654 -0,16%
1 EUR 4,2739 0,28%
1 GBP 5,1549 0,15%
100 JPY 2,6192 0,21%
1 USD 4,1127 0,43%