Profil:
PGE SACPK zawarł umowę z EY na przygotowanie biznesplanu dla spółki taborowej CPK
Centralny Port Komunikacyjny zawarł umowę z EY na przygotowanie biznesplanu dla spółki taborowej CPK - podał CPK w komunikacie prasowym.
"Centralny Port Komunikacyjny zawarł umowę z wybraną w postępowaniu zakupowym firmą EY na przygotowanie biznesplanu i testu prywatnego inwestora dla spółki taborowej CPK, która będzie udostępniać pociągi organizatorom i operatorom wraz z usługą zarządzania taborem. Zlecenie dla EY przewiduje opcjonalnie możliwość zamówienia memorandum inwestycyjnego dla potencjalnego partnera kapitałowego" - podano.
Spółka CPK prowadzi jednocześnie prace związane z aktualizacją harmonogramu zakupu pociągów, w tym doprecyzowaniem ich liczby w poszczególnych latach i dostosowaniem założeń zamówień taborowych do planów budowy linii kolejowych przez CPK. Zaktualizowane założenia zakładają uruchomienie linii KDP między Warszawą, CPK i Łodzią w 2032 r., natomiast odcinków do Wrocławia i Poznania do 2035 r.
Szacowana wartość projektu poolu taborowego do 2032 r. wynosi 8,7 mld zł. Program Wieloletni CPK na lata 2024-2032, który został uchwalony przez Radę Ministrów 31 grudnia 2024 r. przewiduje, że 1,7 mld zł z tej kwoty będzie pochodzić z emisji obligacji, a reszta z finansowania komercyjnego – kapitałowego i dłużnego.
Spółka taborowa CPK ma pozyskać tabor trzech kategorii InterCity KDP (maksymalna prędkość eksploatacyjna >300 km/h) – do obsługi połączeń między aglomeracjami, Aero Express (max. prędkość eksploatacyjna: 200 km/h) – dwusystemowy tabor konwencjonalny, z dostosowanym wnętrzem do potrzeb pasażerów lotniska (do obsługi połączenia Warszawy i Łodzi z CPK), InterRegio (max. prędkość eksploatacyjna: 200 km/h) – dwusystemowy tabor konwencjonalny dla połączeń międzyregionalnych na potrzeby zainteresowanych urzędów marszałkowskich lub ich operatorów. (PAP Biznes)
map/ gor/