Dino chce kontynuować trend poprawy marży brutto (opis)

Dino Polska chce kontynuować trend poprawy marży brutto - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino. Jak wskazał, nie widać na razie przełomu w zachowaniu konsumentów, są nadal ostrożni.


"Weszliśmy na ścieżkę poprawy marży brutto i chcielibyśmy ten trend kontynuować" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

Poinformował, że polityka cenowa grupy nie uległa zmianie. Sieć pozycjonuje się do największych sieci w Polsce.

"Naszą rolą jest mieć odpowiedni asortyment w odpowiednich cenach. Poziom LFL jest najlepszym miernikiem tego, czy polityka cenowa jest dobra, czy zła" - powiedział.

Dino zakłada w tym roku wysoki jednocyfrowy wzrost tempa sprzedaży LFL. Celem grupy jest też powrót marży EBITDA na ścieżkę stopniowego wzrostu.

Krauze pytany o cel dla marży EBITDA odpowiedział: "Poziom osiągany teraz jest dla nas niezadowalający".

Według wstępnych danych, w 2024 roku spółka Dino Polska miała blisko 2,32 mld zł EBITDA (wzrost o 3,8 proc. rdr) i 29,27 mld zł przychodów (wzrost o 14,1 proc. rdr). Marża EBITDA spadła do 7,9 proc., wobec 8,7 proc. w 2023 r. Przychody ze sprzedaży LFL wzrosły o 5,3 proc. W 2023 roku wzrost LFL wynosił 17,2 proc.

"Zauważyliśmy, że w końcu roku, na początku tego roku wyszliśmy z deflacji w cenach netto, jesteśmy w okolicy zera. Wydaje się, że ten trend będzie kontynuowany" - powiedział dyrektor finansowy.

Pytany o kondycję konsumentów i ich wrażliwość cenową, odpowiedział: "Jest zbyt wcześnie, by mówić o przełomie. Konsument jest wyważony w decyzjach, a naszą rolą jest, by wybrał na zakupy nasz sklep".

Dodał, że nie widać istotnych zmian w otoczeniu konkurencyjnym.

Na koniec 2024 r. w Polsce funkcjonowało 2.688 sklepów Dino.

W 2024 r. otwarte zostały 283 sklepy, o 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej i - jak podano - trochę więcej niż spółka zakładała na początku minionego roku. Zgodnie z planami spółki, liczba otwarć nowych sklepów Dino będzie się dalej zwiększać i w 2025 r. powinna wynieść wysokich kilkanaście procent więcej niż w 2024 r.

"Jeśli chodzi o otwarcia w 2026 roku, to naszym celem jest zwiększanie tej liczby. Szerszy komentarz będzie możliwy na koniec roku, gdy będziemy wiedzieć, jak mamy przygotowane działki pod budowę" - powiedział członek zarządu.

Krauze poinformował, że spółka skupia się obecnie na zwiększaniu tempa rozwoju.

"Zobaczymy, jak będziemy wyglądać z kapitałem w przyszłym roku i wtedy będziemy podejmować decyzje" - powiedział, pytany o przyszłą alokację nadwyżek kapitałowych.

Jak poinformował, spółka spodziewa się w tym roku raczej stabilizacji kapitału obrotowego netto w związku ze stabilizacją łańcucha dostaw. (PAP Biznes)

pel/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,3862 0,12%
1 EUR 4,1831 0,11%
1 GBP 5,0043 0,11%
100 JPY 2,5859 0,54%
1 USD 3,8704 0,25%