Profil:
Dino Polska SADino Polska miało w I kw. 311,2 mln zł zysku netto j.d. wobec konsensusu 292,3 mln zł zysku (opis)

Zysk netto jednostki dominującej grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2025 roku 311,2 mln zł wobec 295,2 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 292,3 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 414,1 mln zł wobec 397,5 mln zł przed rokiem i był 7,1 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 386,5 mln zł.
Wynik EBITDA grupy wyniósł 532,3 mln zł, co oznacza wzrost o 8,2 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes zakładał 499,8 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 7.354,3 mln zł, co oznacza wzrost o 10,2 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 7,449 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 7,24 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 7,38 proc.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł 0,5 proc. wobec 11,9 proc. w I kwartale 2024 roku.
Jak podała spółka, na słabszą dynamikę LFL wpływ miało przesunięcie Wielkanocy z I kw. 2024 r. do II kw. 2025 r. (co powinno korzystnie wpływać na dynamikę sprzedaży LFL w II kw. tego roku), oraz dwa dni handlowe mniej w I kw. 2025 r. w porównaniu z I kw. 2024 r.
Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 42 proc. sprzedaży grupy w I kw.
Koszt własny sprzedaży wzrósł o 8,5 proc. rdr, do 5.567 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 20,9 proc., do 1.318,4 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 5,9 mln zł do 57,6 mln zł.
Dług netto grupy Dino wyniósł 735,6 mln zł na koniec marca 2025 r., co oznacza wzrost o 539,8 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2024 r.
Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 0,31x na koniec marca 2025 r. Na dzień 31 marca 2024 r. wskaźnik ten wynosił 0,39x.
Grupa wypracowała w I kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 6,7 mln zł, czyli 98,5 proc. mniej rdr.
W I kwartale 2025 r. Dino Polska uruchomiło 58 nowych sklepów. Na koniec marca 2025 r. sieć Dino obejmowała 2.746 marketów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 1.084,5 tys. m kw. (+12,9 proc. rdr). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiła 32 sklepy.
Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły w I kwartale 516 mln zł i były o 56 proc. wyższe niż przed rokiem.
Zarząd spółki oczekuje, że w 2025 r. liczba otwarć nowych sklepów wzrośnie o wysokich kilkanaście procent, a łączne nakłady inwestycyjne wyniosą 1,7-1,8 mld zł (na co oprócz rozwoju sieci sklepów, złożą się nakłady na zaplecze logistyczne oraz na zwiększanie mocy produkcyjnych Agro-Rydzyny).
********
Poniżej przedstawiamy wyniki Dino Polska w pierwszym kwartale 2025 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i do poprzednich wyników.
Dane w mln zł.
1Q2025 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
Przychody | 7354,3 | 7449,3 | -1,3% | 10,2% | -5,1% |
EBITDA | 532,3 | 499,8 | 6,5% | 8,2% | -15,7% |
EBIT | 414,1 | 386,5 | 7,1% | 4,2% | -20,6% |
zysk netto j.d. | 311,2 | 292,3 | 6,5% | 5,4% | -26,5% |
marża EBITDA | 7,2% | 6,7% | 0,53 | -0,14 | -0,91 |
marża EBIT | 5,6% | 5,2% | 0,44 | -0,33 | -1,09 |
marża netto | 4,2% | 3,9% | 0,31 | -0,19 | -1,23 |
(PAP Biznes)
pel/ gor/