Dino widzi potencjał do poprawy marży brutto (opis)

Dino widzi potencjał do poprawy marży brutto. Zakłada, że w czwartym kwartale dynamika sprzedaży LFL może być podobna jak w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.


"Potencjał do poprawy marży brutto jest i celem jest, by ta marża ulegała poprawie" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.

Pytany o powody płaskiej marży w trzecim kwartale, wskazał, że pogoda latem była niekorzystna, co spowodowało mniej korzystny miks i spółka musiała pracować nad atrakcyjnością cenową.

Krauze pytany o spodziewaną dynamikę LFL w czwartym kwartale, odpowiedział: "Jesteśmy jeszcze przed najważniejszym okresem w czwartym kwartale, więc trudno podawać szczegóły, ale uważamy, że LFL będzie pewnie na podobnym poziomie jak w pierwszej części roku, czyli w 9 miesiącach".

"Jeśli chodzi o marżę EBITDA, to chcielibyśmy, żeby w tym roku marża EBITDA nie była niższa niż w ubiegłym roku" - dodał.

Członek zarządu poinformował, że konsument nadal ostrożnie podchodzi o zakupów i szuka najlepszych cenowo ofert.

Jak wskazał, w przyszłym roku można się spodziewać mniejszej presji kosztowej, co powinno wspomagać poprawę rentowności.

Spółka planuje otworzyć w przyszłym roku większą liczbę sklepów niż w tym roku (ok. 340 otwarć zaplanowanych na ten rok).

"Jesteśmy na etapie analizowania lokalizacji, procesu inwestycyjnego. Na pewno to będzie więcej otwarć niż w tym roku" - powiedział Krauze.

Narastająco, po 9 miesiącach 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 24,738 mld zł i były o 14,9 proc. wyższe rdr. Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 14,6 proc. do 1,933 mld zł. Marża EBITDA wyniosła 7,8 proc. i była na takim samym poziomie jak rok wcześniej.

Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w III kw. 4,4 proc. W okresie styczeń-wrzesień 2025 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 4,7 proc.

Krauze ocenił, że dynamika LFL w III kw. była "poniżej możliwości", a obecnie wewnętrzna inflacja w sieci jest poniżej inflacji żywności i wynosi ok. 1 proc.

W III kwartale Dino Polska uruchomiło 98 nowych sklepów. Narastająco od początku 2025 r. otwartych zostało łącznie 245 sklepów. Na koniec września sieć Dino obejmowała 2.933 markety. (PAP Biznes)

pel/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5556 -0,33%
1 EUR 4,2483 -0,19%
1 GBP 4,8227 -0,27%
100 JPY 2,3987 -0,27%
1 USD 3,6818 -0,41%