Profil:
Dino Polska SADino widzi potencjał do poprawy marży brutto (opis)
Dino widzi potencjał do poprawy marży brutto. Zakłada, że w czwartym kwartale dynamika sprzedaży LFL może być podobna jak w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.
"Potencjał do poprawy marży brutto jest i celem jest, by ta marża ulegała poprawie" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów.
Pytany o powody płaskiej marży w trzecim kwartale, wskazał, że pogoda latem była niekorzystna, co spowodowało mniej korzystny miks i spółka musiała pracować nad atrakcyjnością cenową.
Krauze pytany o spodziewaną dynamikę LFL w czwartym kwartale, odpowiedział: "Jesteśmy jeszcze przed najważniejszym okresem w czwartym kwartale, więc trudno podawać szczegóły, ale uważamy, że LFL będzie pewnie na podobnym poziomie jak w pierwszej części roku, czyli w 9 miesiącach".
"Jeśli chodzi o marżę EBITDA, to chcielibyśmy, żeby w tym roku marża EBITDA nie była niższa niż w ubiegłym roku" - dodał.
Członek zarządu poinformował, że konsument nadal ostrożnie podchodzi o zakupów i szuka najlepszych cenowo ofert.
Jak wskazał, w przyszłym roku można się spodziewać mniejszej presji kosztowej, co powinno wspomagać poprawę rentowności.
Spółka planuje otworzyć w przyszłym roku większą liczbę sklepów niż w tym roku (ok. 340 otwarć zaplanowanych na ten rok).
"Jesteśmy na etapie analizowania lokalizacji, procesu inwestycyjnego. Na pewno to będzie więcej otwarć niż w tym roku" - powiedział Krauze.
Narastająco, po 9 miesiącach 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 24,738 mld zł i były o 14,9 proc. wyższe rdr. Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 14,6 proc. do 1,933 mld zł. Marża EBITDA wyniosła 7,8 proc. i była na takim samym poziomie jak rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w III kw. 4,4 proc. W okresie styczeń-wrzesień 2025 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 4,7 proc.
Krauze ocenił, że dynamika LFL w III kw. była "poniżej możliwości", a obecnie wewnętrzna inflacja w sieci jest poniżej inflacji żywności i wynosi ok. 1 proc.
W III kwartale Dino Polska uruchomiło 98 nowych sklepów. Narastająco od początku 2025 r. otwartych zostało łącznie 245 sklepów. Na koniec września sieć Dino obejmowała 2.933 markety. (PAP Biznes)
pel/ osz/