Profil:
CCC SAGrupa CCC szacuje EBIT w III kw. na 330 mln zł, EBITDA na 485 mln zł; powyżej oczekiwań (opis)
Grupa CCC szacuje zysk operacyjny w III kwartale 2024 roku, czyli w okresie sierpień - październik, na 330 mln zł, a EBITDA na 485 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym na swojej stronie internetowej. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 298,4 mln zł EBIT i 454,3 mln zł EBITDA.
Jak podano, EBIT wzrósł czterokrotnie rdr, a EBITDA zwiększyła się o 111 proc. rdr.
"Do wyników Grupy kontrybuowały wszystkie szyldy. CCC zanotowało blisko 2-krotnie wyższy wynik operacyjny (+74 proc. rdr) przy jednoczesnym wzroście marży EBITDA o ok. 4 p.p. HalfPrice w trzecim kwartale odnotował wynik operacyjny wyższy o 151 proc. rdr oraz poprawę rentowności EBITDA o 7 p.p. Natomiast Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. Wartości te wyniosły odpowiednio 77 mln zł (+135 mln zł rdr) oraz 105 mln zł (+136 mln zł rdr)" - poinformowała grupa.
Przychody Grupy CCC w trzecim kwartale wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o 14 proc. rdr.
W CCC obroty były o 12 proc. wyższe – przy wzroście sprzedaży LFL (+11 proc.). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18 proc., przy wzroście sprzedaży LFL o 5 proc. Jak podano, sprzedaż Grupy Modivo wzrosła 14 proc., przy dużo niższym rdr poziomie zapasu (-10 proc.) i ograniczonych inwestycjach w pozyskanie ruchu (performance marketing).
Na koniec trzeciego kwartału, po raz pierwszy w historii grupy, sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła poziom 10 mld zł.
"CCC i HalfPrice odnotowują bardzo wysoką rentowność. Naszym celem jest, aby jak najszybciej dołączyła do nich Grupa Modivo. Intensyfikujemy pracę nad odbudową i umocnieniem jej wyników – widać już pierwsze efekty wdrożonego w ostatnim kwartale programu oszczędnościowego. Naszym celem jest, żeby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes CCC Dariusz Miłek.
Grupa CCC poinformowała, że w trzecim kwartale odnotowała wzrost marży brutto w każdej linii biznesowej.
"Skokową poprawę marży, do blisko 51 proc., odnotował HalfPrice (wzrost o 5 p.p.), za sprawą dobrej oferty produktowej i konserwatywnej polityki cenowej. Istotnie marżę poprawiła także Grupa Modivo - wzrosła ona o 5 p.p. do poziomu 43 proc. Z kolei marża brutto w CCC wyniosła blisko 59 proc. (+1 p.p. rdr). Powyższe przyczyniło się do wzrostu marży brutto Grupy CCC o 3 p.p., do poziomu 51 proc." - napisano.
Miłek poinformował, że większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe grupy.
W III kw. wskaźnik kosztów do przychodów grupy był niższy rdr o blisko 5 p.p. i wyniósł 39 proc.
"CCC i HalfPrice to sprawdzone formaty sprzedażowe, generujące wysokie i powtarzalne wyniki. Sklepy obu szyldów osiągają bardzo dobrą rentowność, wyjątkową na tle branży i pozwalającą na szybki zwrot z inwestycji. Dlatego konsekwentnie realizować będziemy plan rozwoju powierzchni handlowej. Już w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach - w Hiszpanii i Bułgarii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ekspansji HalfPrice - wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia" – powiedział prezes Dariusz Miłek. (PAP Biznes)
pel/ ana/