Grupa Empik zwiększyła GMV w '24 o 15 proc.; w '25 celuje w dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Grupa Empik zanotowała w 2024 roku wzrost łącznej wartości sprzedaży (GMV) o 15 proc. rdr do 4,2 mld zł, EBITDA wzrosła o ponad 25 proc. rdr do 311 mln zł - poinformowała grupa w komunikacie prasowym. Celem na 2025 rok jest dalsza poprawa rentowności i dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
"Po raz pierwszy w historii poziom łącznej wartości sprzedaży (GMV) grupy przekroczył rekordowe 4 mld zł, co oznacza wzrost o 15 proc. względem 2023 roku. Wynik mierzony wskaźnikiem EBITDA osiągnął wartość 311 mln zł, o ponad 25 proc. wyższą w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ponadto, nawet z uwzględnieniem nowego finansowania pozyskanego z końcem 2024 roku, utrzymujemy niskie zadłużenie i bardzo dobry standing finansowy. Za nami także silny pierwszy kwartał 2025 r. Tak mocne fundamenty pozwalają nam wrzucić szósty bieg w realizacji naszej strategii i na ten rok prognozujemy jeszcze szybsze tempo wzrostu w ramach wszystkich biznesów z grupy" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Piotr Świątek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Empik.
Jak podano, w 2025 roku Grupa Empik będzie kontynuować realizację strategii budowania wiodącego, multikategoryjnego gracza. Celem na ten rok jest dalsza poprawa rentowności i dwucyfrowy wzrost sprzedaży, którego głównym motorem będzie m.in. rosnący udział kanału marketplace.
"Nie ma drugiego gracza łączącego tak skutecznie omnichannel i multikategoryjną ofertę. Dodając do tego perspektywę, że w niektórych kategoriach dopiero się rozpędzamy, potencjał rozwoju całej grupy jest ogromny. W kolejnych latach planujemy utrzymać tempo wzrostu na poziomie 15-20 proc., co oznacza, że wkrótce będziemy zwiększać sprzedaż o 1 mld zł rocznie" – powiedziała prezeska Ewa Szmidt.
Grupa podała, że do strategicznych priorytetów w 2024 roku należało dalsze skalowanie i rozwój technologiczny platformy Empik. com, ze szczególnym naciskiem na kanał marketplace, rozbudowa oferty w kategoriach lifestyle, ekspansja sieci stacjonarnej.
Udział sprzedaży online w GMV grupy w 2024 roku przekraczał 50 proc., a za ponad 40 proc. całej sprzedaży Empik.com odpowiadał kanał marketplace.
W 2024 roku platforma Empik. com zanotowała blisko 30 proc. wzrostu, co - jak podała spółka - oznacza kilkukrotne przewyższenie tempa wzrostu całego rynku.
Kanał marketplace (3P) zanotował dynamikę sprzedaży GMV na poziomie ponad 60 proc. rdr. Liczba sprzedawców wzrosła o 50 proc. rdr, a liczba dostępnych ofert wzrosła o 65 proc. rdr. Jak podano, kanał marketplace miał w ub. roku pozytywną kontrybucję do EBITDA grupy.
Ewa Szmidt poinformowała, że w tym roku GMV w segmencie marketplace powinno przekroczyć 1 mld zł.
Grupa Empik działa na rynku handlu detalicznego w Polsce, w omnikanałowym modelu łączącym sieć 370 salonów stacjonarnych z ofertą dostępną na stronie Empik.com, w tym marketplace i poprzez aplikację mobilną. (PAP Biznes)
pel/ osz/