Profil:
VRG SAGrupa VRG podtrzymuje, że chce w '24 poprawić poziom sprzedaży marek modowych
Grupa VRG, której przychody w pierwszym półroczu 2024 roku wzrosły o 2,8 proc. rdr, podtrzymuje, że chce w tym roku poprawić poziom sprzedaży marek modowych - podała spółka w raporcie półrocznym.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2024 roku wyniosły 284,8 mln zł i były o 2,6 proc. niższe rdr. W segmencie jubilerskim przychody wzrosły o 7,9 proc. rdr do 334,2 mln zł.
EBITDA grupy VRG wyniosła w I półroczu 110,0 mln zł i była niższa o ok. 0,3 proc. rdr. Zysk netto wyniósł 30,4 mln zł wobec 50,9 mln zł zysku w analogicznym okresie 2023 roku.
"W 2024 roku Grupa VRG zamierza dołożyć wszelkich starań, aby poprawić poziom sprzedaży marek modowych" - napisała spółka w raporcie.
Jak podano, dalszy rozwój grupy będzie budowany przez koncentrację na doskonaleniu działalności operacyjnej, realizacji zmian w markach segmentu odzieżowego nakierowanych na wzrost efektywności i zwiększanie atrakcyjności oferty dla konsumentów (z naciskiem na wiodącą markę Vistula) oraz poszukiwanie możliwości synergii sprzedażowych w ramach portfolio marek grupy VRG.
"Grupa będzie kontynuować intensywny rozwój segmentu jubilerskiego, umacniając jego pozycję w Polsce, ale też przez ostrożne działanie na rynkach zagranicznych. Będą one nakierowane na dalszy rozwój sieci dystrybucji i powierzchni handlowej oraz na wzrost przychodów z nowych rynków" - napisano.
Spółka podała, że w III kwartale 2024 roku wprowadziła nowy koncept sprzedażowy skierowany do obecnych i nowych franczyzobiorców marek VRG. Obejmuje on multibrandowe salony franczyzowe trzech marek: Vistuli, Bytomia i Wólczanki.
Grupa nie wyklucza możliwości rozwoju poprzez działania akwizycyjne, będzie poszukiwać potencjalnych celów, w tym marek pasujących do jej portfela.
Na koniec roku 2024, grupa VRG planuje prowadzić działalność na około 51,2 tys. m kw. powierzchni handlowej, w tym około 36,7 tys. m kw. stanowić ma powierzchnia sklepów segmentu odzieżowego, a około 14,5 tys. m kw. powierzchnia sklepów segmentu jubilerskiego.
Spółka podtrzymała, że jej wydatki inwestycyjne w 2024 roku wyniosą ok. 50 mln zł. (PAP Biznes)
pel/ gor/