Handel e-commerce w Polsce w październiku wzrósł o 3,5 proc. mdm - BaseLinker
Handel e-commerce w Polsce w październiku 2024 r. wzrósł o 3,5 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca - podał BaseLinker, firma monitorująca handel w sieci.
"W relacji do września 2024 r. październikowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się wzrostem sprzedaży o 3,5 proc. - składa się na to wzrost liczby zamówień o 1,8 proc., przy wzroście średniej wartości zamówienia o 1,7 proc." - napisano w komunikacie.
Dodano, że analiza danych indeksu pokazuje, że sprzedaż w internecie w październiku 2024 r. była wyższa od tej przed rokiem o 16,5 proc. Na ten wynik składa się 14,5 proc. wzrost liczby zamówień (rdr) oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 201,8 zł (+1,7 proc. rdr).
Jak podano, sprzedaż krajowa rdr wzrosła o 17 proc., natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 14,3 proc., a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18 proc. (więcej niż we wrześniu, ale delikatnie mniej niż rok temu).
W październiku 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 156 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt., będąca punktem odniesienia do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r.
Najnowszy BaseLinker Index jest wyższy niż przed miesiącem (we wrześniu 2024 r. wynosił on 151 pkt.) i przed rokiem.
"Październikowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym o 16,5 proc i była delikatnie większa niż we wrześniu. Wielu sprzedawców działających na BaseLinkerze skorzystało z otwarcia się AliExpress na polskie sklepy e-commerce, co dało im dodatkowy kanał sprzedaży z duża bazą kupujących. Największe wzrosty rdr, podobnie jak w poprzednich miesiącach, zanotowaliśmy w takich kategoriach jak zdrowie i uroda oraz supermarket" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker.
"Październikowe wzrosty sprzedaży cross-border z Polski do krajów bałtyckich i Finlandii na platformach Grupy PiguHobbyHall utrzymują się na wcześniej obserwowanym poziomie, ok. 250 proc. rok do roku. Najważniejsze kategorie w tym zakresie to meble, sport i turystyka, odzież oraz zabawki" – dodał Jakub Stefański, Head of Marketplace z grupy PHH. (PAP Biznes)
alk/ osz/