Profil:
Krynica Vitamin SAKrynica Vitamin chce uruchomić działalność w segmencie kosmetyków
Krynica Vitamin z umiarkowanym optymizmem patrzy na rynek napojów, który powinien rosnąć. Spółka prowadzi prace mające na celu uruchomienie drugiego segmentu działalności, obejmującego kosmetyki - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Z założenia model biznesowy będzie odwzorowaniem obecnego modelu działania spółki w części handlowej segmentu napojowego, w którym spółka ma bogate doświadczenie" - napisano w komunikacie.
Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, spirytusowych niskoprocentowych, mlecznych i kawowych, podała, że odczuła osłabienie popytu w handlu w I półroczu 2023 roku.
Spółka odnotowała w tym okresie 161 mln zł przychodów (spadek o 10 proc. wobec 179 mln zł w I półroczu 2023 roku), 12 mln zł EBITDA (spadek o 12,5 proc. rdr) oraz zysk netto w wysokości 1,8 mln zł (spadek 69 proc. rdr).
"W 2023 rok weszliśmy pełni obaw, bo na rynek napojów silną presję wywierała inflacja, rosnące koszty pracy, wahania cen energii, puszki aluminiowej, cukru i innych komponentów niezbędnych do tworzenia napojów. W drugim kwartale (...) odnotowaliśmy bardziej satysfakcjonujący poziom sprzedaży" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki Piotr Czachorowski.
Podał, że na niższy zysk netto wpłynęły także znacznie wyższe koszty obsługi zadłużenia, będące efektem wzrostu stóp procentowych w 2022 roku oraz brak dodatnich różnic kursowych, które miały istotny wpływ na zysk netto w analogicznym okresie 2022 roku.
"Mimo to z umiarkowanym optymizmem patrzymy na rynek napojów, który powinien rosnąć" - dodał. (PAP Biznes)
seb/ gor/