Kubota planuje dywersyfikację dostaw; stawia na e-commerce i szykuje ekologiczne produkty

kubota.jpg

Spółka obuwniczo-odzieżowa Kubota planuje dywersyfikację dostaw, aby mieć alternatywę w łańcuchu zaopatrzenia i chce skupić się na e-commerce i marketplace - powiedziała PAP Biznes prezeska Alina Sztoch. Kubota planuje również wprowadzenie ekologicznych klapków do oferty.


"Biorąc pod uwagę sytuację z poprzednich dwóch lat, głównie związaną z lockdownami, chcemy mieć alternatywę w łańcuchu dostaw. Mowa o Wietnamie, gdzie nie ma cła na importowane produkty i Turcji" - powiedziała PAP Biznes Alina Sztoch, po debiucie spółki na NewConnect.

"Stawiamy również na e-commerce i rozwój naszego sklepu online, ale też na współpracę z marketplace, bo w nich branża widzi przyszłość. Potwierdzają to też zachowania konsumentów, którzy lubią kupować na markeplace" - dodała.

Spółka ma również zamiar wycofać się z prowadzenia sklepów stacjonarnych. Jak powiedziała Sztoch, fizyczne sklepy zostały otwarte testowo i chociaż miały współczynnik konwersji na poziomie 50 proc., to spółka woli skupiać się na e-commerce i marketplace.

"Nadal chcemy powiększać przychody. Jesteśmy młodą spółką, ale widzimy, że w Polsce możemy zrobić jeszcze wiele. Najlepiej pokazują to nasze systematyczne wzrosty przychodów, niedługo przebijemy barierę 20 mln zł, a nasza poprzeczka na polskim rynku jest położona zdecydowanie wyżej" - powiedziała Alina Sztoch.

W trakcie trzech kwartałów 2022 roku Kubota uzyskała ponad 19,4 mln zł przychodów w porównaniu do 9,9 mln zł za cały rok 2021.

Sztoch poinformowała również, że klapki dalej będą najważniejszym produktem w sprzedaży, ale liczy na delikatną dywersyfikację przychodów ze wskazaniem na odzież i skarpety.

"Klapki zawsze będą główną podstawą naszej działalności i to się nie zmieni. Teraz to jest 85 proc. przychodów, ale chcemy, żeby kilka proc. rocznie spadało na rzecz skarpet i odzieży - mamy w tym segmencie świetne marże" - powiedziała.

"Mamy dynamiczny przyrost w sprzedaży klapków spersonalizowanych. Widzimy w tym dziale duży potencjał, dlatego z tym kanałem wiążemy przyszłość. Do tej pory nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu z rynku w tym segmencie. Po spersonalizowane produkty zgłasza się do nas dużo zagranicznych firm" - dodała.

Kubota przygotowuje się do wprowadzenia do swojej oferty ekologicznych klapków.

"Chcemy do naszej oferty dodać ekologicznego klapka. W tym momencie robimy przegląd technologii. Zakładamy, że uda się dodać eko-klapka do oferty. Obecnie testujemy rozwiązanie oparte na glonach, dostaliśmy pierwsze próbki i jesteśmy dobrej myśli" - powiedziała prezes.

"Oczywiście jeżeli rynek to zaakceptuje. Klienci mówią, że chcą ekologicznych produktów, więc zakładam, że będą w stanie zapłacić więcej za eko-klapka" - dodała.

Kurs akcji spółki Kubota spadł w poniedziałek w debiucie na NewConnect o 23,08 proc. do 10 zł. Około godz. 16 akcje spółki zniżkowały o 18,46 proc. do 10,60 zł.

Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)

mcb/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6443 -0,34%
1 EUR 4,3236 -0,36%
1 GBP 5,1786 -0,82%
100 JPY 2,6761 -0,61%
1 USD 4,1144 -1,35%