Profil:
Kubota SAKubota planuje dywersyfikację dostaw; stawia na e-commerce i szykuje ekologiczne produkty
Spółka obuwniczo-odzieżowa Kubota planuje dywersyfikację dostaw, aby mieć alternatywę w łańcuchu zaopatrzenia i chce skupić się na e-commerce i marketplace - powiedziała PAP Biznes prezeska Alina Sztoch. Kubota planuje również wprowadzenie ekologicznych klapków do oferty.
"Biorąc pod uwagę sytuację z poprzednich dwóch lat, głównie związaną z lockdownami, chcemy mieć alternatywę w łańcuchu dostaw. Mowa o Wietnamie, gdzie nie ma cła na importowane produkty i Turcji" - powiedziała PAP Biznes Alina Sztoch, po debiucie spółki na NewConnect.
"Stawiamy również na e-commerce i rozwój naszego sklepu online, ale też na współpracę z marketplace, bo w nich branża widzi przyszłość. Potwierdzają to też zachowania konsumentów, którzy lubią kupować na markeplace" - dodała.
Spółka ma również zamiar wycofać się z prowadzenia sklepów stacjonarnych. Jak powiedziała Sztoch, fizyczne sklepy zostały otwarte testowo i chociaż miały współczynnik konwersji na poziomie 50 proc., to spółka woli skupiać się na e-commerce i marketplace.
"Nadal chcemy powiększać przychody. Jesteśmy młodą spółką, ale widzimy, że w Polsce możemy zrobić jeszcze wiele. Najlepiej pokazują to nasze systematyczne wzrosty przychodów, niedługo przebijemy barierę 20 mln zł, a nasza poprzeczka na polskim rynku jest położona zdecydowanie wyżej" - powiedziała Alina Sztoch.
W trakcie trzech kwartałów 2022 roku Kubota uzyskała ponad 19,4 mln zł przychodów w porównaniu do 9,9 mln zł za cały rok 2021.
Sztoch poinformowała również, że klapki dalej będą najważniejszym produktem w sprzedaży, ale liczy na delikatną dywersyfikację przychodów ze wskazaniem na odzież i skarpety.
"Klapki zawsze będą główną podstawą naszej działalności i to się nie zmieni. Teraz to jest 85 proc. przychodów, ale chcemy, żeby kilka proc. rocznie spadało na rzecz skarpet i odzieży - mamy w tym segmencie świetne marże" - powiedziała.
"Mamy dynamiczny przyrost w sprzedaży klapków spersonalizowanych. Widzimy w tym dziale duży potencjał, dlatego z tym kanałem wiążemy przyszłość. Do tej pory nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu z rynku w tym segmencie. Po spersonalizowane produkty zgłasza się do nas dużo zagranicznych firm" - dodała.
Kubota przygotowuje się do wprowadzenia do swojej oferty ekologicznych klapków.
"Chcemy do naszej oferty dodać ekologicznego klapka. W tym momencie robimy przegląd technologii. Zakładamy, że uda się dodać eko-klapka do oferty. Obecnie testujemy rozwiązanie oparte na glonach, dostaliśmy pierwsze próbki i jesteśmy dobrej myśli" - powiedziała prezes.
"Oczywiście jeżeli rynek to zaakceptuje. Klienci mówią, że chcą ekologicznych produktów, więc zakładam, że będą w stanie zapłacić więcej za eko-klapka" - dodała.
Kurs akcji spółki Kubota spadł w poniedziałek w debiucie na NewConnect o 23,08 proc. do 10 zł. Około godz. 16 akcje spółki zniżkowały o 18,46 proc. do 10,60 zł.
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ osz/